مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان از شایعه‌ منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر «دستور محرمانه» رئیس قوه قضائیه برای «تسریعي اعدام محکومین اهل ‌سنت در پرونده‌های مواد مخدر، اظهار نگرانی کرده و به رهبر جمهوری اسلامی نامه نوشته است.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید با توجه به انتشار این شایعه‌ در بعضی رسانه‌ها، خواستار «تدبیر حکیمانه و پدرانه» رهبر جمهوری اسلامی در این زمینه شده است.

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در نامه‌‌ مذکور، به «دغدغه و نگرانی اهل سنت» در این مورد اشاره کرده و اعدام‌های اخیر چند شهروند اهل سنت در شهرهای مختلف کشور به جرایم مرتبط مواد مخدر را از دلایل «تقویت احتمال صحت» دستور محرمانه رئیس قوه قضائیه دانسته است.

به گزارش پایگاه خبری «کمپین فعالان بلوچ»، در سه روز آخر بهمن‌ماه شش محکوم به جرایم مرتبط با حمل و نگهداری مواد مخدر، از جمله دو زندانی بلوچ در زندان بیرجند اعدام شده‌اند. از مشخصات دقیق اعدام‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

اعدام زندانیان مرتبط با جرایم مواد مخدر در حالی ادامه پیدا می‌کند که مجلس ایران به تازگی یک فوریت طرح مجازات جایگزین اعدام در مورد برخی مجرمان مواد مخدر را تصویب کرده است اما زمان رسیدگی به این طرح در مجلس هنوز مشخص نیست.