در پروازهای شرکت‌های هواپیمایی از چندین کشور خاورمیانه به آمریکا و برعکس، حمل دستگاه‌های بزرگ الکترونیکی به داخل هواپیما ممنوع شد.

دیگر در پروازهای بین خاورمیانه و آمریکا نمی‌توان بر روی لپ‌تاپ یا تابلت فیلم تماشا کرد.
دیگر در پروازهای بین خاورمیانه و آمریکا نمی‌توان بر روی لپ‌تاپ یا تابلت فیلم تماشا کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت‌های هواپیمایی عربستان سعودی و اردن بامداد سه‌شنبه ۲۱ مارس / یکم فروردین در صفحه‌های توئیتر خود اعلام کردند که از همین روز این قانون به‌اجرا گذاشته می‌شود و بر اساس آن دستگاه‌های الکترونیکی که از یک تلفن همراه بزرگتر باشند به داخل هواپیما برده نخواهند شد، از جمله لپ‌تاپ، تابلت و دوربین.

تنها تلفن‌های دستی و دستگاه‌های الکترونیکی پزشکی اجازه حمل به داخل هواپیما را دارند.

توئیتر شرکت هواپیمایی اردن نوشت این دستور از سوی مقامات آمریکایی صادر و هدف آن مقابله با اقدامات تروریستی احتمالی عنوان شده است. پیام توئیتری سپس حذف شد. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اعلام این دستورات زودهنگام صورت گرفته است.

آسوشیتدپرس به‌نقل از یک منبع آگاه گفته است که هشت کشور شامل دستورات جدید خواهند بود: عربستان سعودی، مصر، ترکیه، اردن، کویت، مراکش، قطر و امارات متحده عربی.

اما سایت نشریه گاردین نوشته است قوانین جدید شامل حال ۱۳ کشور می‌شود و جزئیات آن امروز (سه‌شنبه) اعلام خواهد شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌نقل از یک منبع آگاه آمریکایی نوشته است که این دستورات احتمالاً در رابطه با تهدیدی از سوی شبکه تروریستی القاعده در شبه‌جزیره عربستان صادر شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است درباره «دستورات امنیتی احتمالی» نظر نمی‌دهد و در فرصت لازم اطلاعات تازه در این‌باره اعلام خواهد شد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سفر شهروندان چندین کشور اسلامی از جمله ایران به آمریکا را ممنوع اعلام کرده بود که این دستور مهاجرتی دو بار از سوی دادگاه به حالت تعلیق در آمده است.

بیشتر بخوانید: