گروهی از فعالان جامعه مدنی در شهر تهران، با انتشار یک لیست ۸ نفره با نام «شهر دیگر» از حضور مستقل خود در انتخابات شورای شهر خبر دادند.

کمپین «شهر دیگر»

کمپین «شهر دیگر» که در بیانیه انتخاباتی‌اش خود را ائتلافی از فعالان اجتماعی و شهری معرفی کرده است، به جای فهرست کامل ۲۱ نفره، تنها ۸ نفر را در لیست خود جای داده است. در میان این هشت نامزد یک ارمنی‌الاصل ایرانی هم دیده می‌شود.

لیلا ارشد موسس خانه خورشید و مددکار اجتماعی، بهزاد اشتری بنیانگذار دانشگاه و کتابخانه ناشنوایان و فعال حقوق معلولان، حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه، یاشار سلطانی روزنامه‌نگار و مدیرمسئول سایت معماری نیوز، آندرانیک سیمونی عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر گروه زبان و ادبیات ارمنی، آمنه شیرافکن روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، خسرو صالحی مدیرعامل شبکه یاری کودکان کار و خیابان، فرشید مقدم سلیمی پژوهشگر اجتماعی و فعال حوزه شهر لیست «شهر دیگر» را شکل داده‌اند.

بیانیه انتخاباتی کمپین شهر دیگر

بنا بر بیانیه انتخاباتی این کمپین، شهر دیگر ائتلافی از فعالان اجتماعی و شهری است که معتقدند شهر تهران به عنوان نمادی از کل جامعه میان هسته‌های قدرت تقسیم شده و مدیریت آن عمیقا به فساد آلوده شده است. این فعالان یا متعلق به سازمان‌های مردم‌نهاد هستند و یا عضوی از جامعه‌ی پژوهشگران و روزنامه‌نگاران و کوشندگان حقوق گروه‌های کمتر دیده‌شده‌.

بنا بر آنچه در بیانیه انتخاباتی این گروه آمده است «از میان گروه اولیه شهر دیگر دو نفر برای نامزدی در انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کردند. فرشید مقدم سلیمی، پژوهشگر اجتماعی و فعال حوزه شهر و امیر رئیسیان، وکیل دادگستری که در مرحله بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت هیچ کدام از دو نامزد احراز نشد. آن‌ها به این تصمیم هیات نظارت اعتراض کردند و در نهایت در مرحله تجدید نظر تنها صلاحیت فرشید مقدم سلیمی برای شرکت در انتخابات احراز شد.

در همین زمینه:

در تهران نامزدها برای کسب ۲۱ کرسی شورای شهر رقابت خواهند کرد. پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

صفحه ویژه انتخابات ۱۳۹۶