۲۵۰ نفر از کنشگران مدنی در ایران با انشتار نامه‌ای به اعمال خشونت از سوی نیروی انتظامی نسبت به کولبران در غرب ایران اعتراض کرده‌اند. آن‌ها در این نامه خواهان پایان سکوت مردم، فعالان مدنی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

 در مرزهای کردستان سالانه صدها نفر از کولبران و افراد کاسب بر اثر تيراندازی نيروهای دولتی کشته و زخمی می‌شوند.
در مرزهای کردستان سالانه صدها نفر از کولبران و افراد کاسب بر اثر تيراندازی نيروهای دولتی کشته و زخمی می‌شوند

در خرداد سال جاری در منطقه سردشت یک کولبر جوان به نام سیروان عزیزی هدف گلوله نیروی انتطامی قرار گرفت و جانش را از دست داد. قتل این کولبر جوان اعتراضاتی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، کنشگران مدنی در نامه‌ای اعتراضی‌شان به قتل سیروان عزیزی اشاره می‌کنند و می‌نویسند:

«ما امضاکنندگان این نامه ضمن اعلام تسلیت و همدردی با خانواده‌ی کولبر جانباخته و دیگر قربانیان این سال‌ها، مراتب نگرانی عمیق و انزجار شدید خود را از هرنوع  برخورد خشونت‌آمیز با کولبران و مسئله‌ کولبری اعلام می‌داریم و خواستار پایان سکوت غیرقابل توجیه مردم، فعالان مدنی و نمایندگان مجلس در این رابطه هستیم.»

در اردیبهشت سال جاری هم در اثر تیراندازی مرزبانان ایرانی یک کولبر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند. در فروردین ۹۶ هم چند کولبر زیر بهمن ماندند و جانشان را از دست دادند.

۲۵۰ نفر از کنشگران مدنی نامه اعتراضی به خشونت‌ها نسبت به کولبران را امضاء کرده‌اند. آن‌ها از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواسته‌اند نسبت به کشتار کولبران پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: