احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران گفت از موضوع وحدت و اتحاد سوء استفاده می‌کنند. به‌گفته او هر کس موافق نظرات رهبر جمهوری اسلامی حرف زد عامل وحدت است و هر کس که مخالف مواضع او بود عامل تفرقه.

احمد خاتمی: اهانت افراد به مسئولان و اهانت مسئولان به نظام جایز نیست.
احمد خاتمی: اهانت افراد به مسئولان و اهانت مسئولان به نظام جایز نیست.

احمد خاتمی روز پنج‌شنبه ۲۹ ژوئن / ۸ تیر گفت: «الان برخی از افراد هستند که تا موافق آن‌ها صحبت کردید از آن به‌عنوان سخنرانی وحدت‌آمیز یاد می‌کنند ولی در صورتی که موافق مواضع آقا صحبت کردید و مخالف آن‌ها بودید، از آن به عنوان سخنرانی تفرقه‌آمیز یاد می‌کنند.»

اشاره احمد خاتمی به اختلافات این روزهای مسئولان جمهوری اسلامی است که در یک طرف حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و طرفداران دولت قرار دارند و در سوی دیگر نیروهای طرفدار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی.

خاتمی تأکید کرد که «همه باید بدانند کسی که موافق مواضع مقام معظم رهبری صحبت کرد او عامل وحدت است و کسی که مخالف مواضع رهبر انقلاب سخنرانی کرد، او تفرقه‌انداز است.»

او همچنین «اهانت افراد به مسئولان» و «اهانت مسئولان به نظام» را جایز ندانست و گفت: «این‌که تا کسی نقدی انجام دهد هجوم رسانه‌ای شکل می‌گیرد برای این است که می‌خواهند به گونه‌ای برخورد کنند که کسی نفس نکشد، این اسمش خفقان است.»

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در همین حال انتقاد به ولایت فقیه، سپاه پاسداران و قوه قضائیه را کار دشمنان انقلاب دانست.