محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران رزمایش محرم را که توسط گردان حمزه سپاه در منطقه اشنویه برگزار شد موفقیت‌آمیز خواند و گفت چون «عناصر ضدانقلاب» در اطراف این منطقه حضور داشتند این رزمایش برگزار شد.

مانور نظامی محرم
مانور نظامی محرم

پاکپور گفت سپاه پاسداران با برگزاری این رزمایش به تمامی اهداف خود همچون هماهنگی بالگردی با نیرو‌های توپخانه دست یافته‌ است.

رزمایش محرم چهارشنبه ۲۹ شهریور در منطقه اشنویه آغاز شد، از شنبه یکم مهر وارد مرحله نهایی شد و روز یکشبه ۲ مهر به پایان رسید.

ویژگی این رزمایش آن بود که در آستانه همه‌پرسی استقلال کردستان در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شد. جمهوری اسلامی ایران با این همه‌پرسی مخالف است و با اعلام برگزاری آن مرزهای هوایی خود را به روی اقلیم کردستان بسته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه می‌گوید پیام این مانور نظامی برای مردم منطقه، «اقتدار نیروهای مسلح» بود.

پاکپور گفت منطقه‌ای که رزمایش در آن برگزار شد از زمان اوایل انقلاب محل فعالیت مخالفان مسلح بوده و تا سال ۹۰ نیز این منطقه در دست آن‌ها قرار داشته اما بعد از دست آن‌ها خارج شده است.

محمد پاکپور افزود: «بعضی از عناصر ضدانقلاب در حواشی و در ارتفاعات این مناطق حضور داشته و بر اساس آن این حملات در منطقه اجرا شده است.»

در پی بسته شدن مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان عراق و برگزاری رزمایش سپاه، ارتش جمهوری اسلامی نیز مرحله سوم رزمایش موسوم به «حیدر کرار» را در منطقه پرویزخان در قصر شیرین استان کرمانشاه آغاز کرد. تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش موسوم به نوهد این رزمایش یک هفته‌ای را برگزار می‌کنند.

نیروی زمینی ارتش گفته است که این رزمایش در ادامه رزمایش‌هایی است که از دو سال پیش در این منطقه برگزار می‌شود.

روز یکشنبه گزارش‌هایی مبنی بر گلوله‌باران برخی از روستاهاى مرزى اقليم كردستان عراق توسط توپخانه ایران منتشر شد اما محمدعلی آسودی، مشاور نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه، انتشار چنین خبرهایی را «شیطنت رسانه‌های غربی برای به حاشیه بردن رزمایش سپاه» دانست.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم خودگردان کردستان در نشست خبری روز گذشته خود از تیراندازی‌ها در منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: