مرضیه برومند، کارگردان تلویزیونی حوزه کودک و نوجوان در ویدئویی که روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت، با اشاره به موضوع اعتراض به حجاب اجباری و کمپین چهارشنبه‌های سفید، تلویحا از حجاب اجباری دفاع کرد و با ادبیات نامناسبی از گرداندگان کمپین‌های ضد حجاب اجباری نام برد. او امروز در ایستاگرام خود توضیح داده که با حجاب اجباری مخالف است.

در فیلمی که از مصاحبه احمد طالبی نژاد با مرضیه برومند منتشر شده، او درباره تعریف خود از زن شرقی سخن گفته که زنی «کامل» است، می‌تواند درک شرایط کند، خانواده را اداره کند، با شوهرش رابطه خوبی داشته باشد ولی شوآف نداشته باشد. او  با اشاره به موقیعت زنان در خانواده گفته که زنان از گذشته حاکم خانواده بوده‌اند و «مادرش تصمیم می‌گرفت ولی هوار نمی‌زد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته در خانه همسایه‌شان که ماهواره دارد، «نشست‌های خانم‌ها» را نگاه می‌کند و ناراحت می‌شود: «می‌بینم که دارند چیزی را تبلیغ می‌کنند که نه راهگشا نخواهد بود که وضع را بدتر خواهد کرد.»

او با اشاره غیرمستقیم به مسیح علینژاد او را «خانم اسمشو نبر، بدریخت، بد دهن و وزوزی» توصیف کرده که او را که می‌بیند «چندشش می‌شود.»

مرضیه برومند گفته: «این چیست که از خانم‌های ما می‌خواهد؟ چهارشنبه سفید بپوشیم بیاییم بیرون چیکار بکنیم؟ ما در قبل از انقلاب هم رعایت می‌کردیم چیزهایی رو.»

مرضیه برومند گفته که هیچ‌وقت گرایش سیاسی نداشته اما گرایشات فعالیت در زمینه اجتماعی داشته‌ و گرایش اجتماعی‌ بیشتر عامل حرکتش بوده است.

این گفته‌های مرضیه برومند با واکنش‌های تندی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی روبه‌رو شده و بسیاری او را به حمایت از حجاب اجباری و همدستی با حاکمیت و دفاع از آن در جهت منافع شخصی متهم کرده‌اند که نگاهی متهجر به آزادی و نقش زنان دارد.

انتقاد شخصی و توصیف او از مسیح علینژاد هم با اعتراض کاربران روبه رو شده و کاربران زیادی نوشته‌اند که اشاره او به ظاهر یک شخص و توهین به او، یک اقدام تحقیرکننده از سوی یک زن نسبت به زن دیگر است.

عده‌ای هم به نگاه این کارگردان به ظاهر انسان‌ها اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند چنین شخصی نمی‌تواند الگوهای مناسبی درباره بدن و زیبایی به کودکان ارائه دهد.

او در توضیحی که در اینستاگرام خود منتشر کرده نوشته: «من با حجاب اجبارى مخالفم و خودم هم به مفهوم رايج هرگز محجبه نبوده و نيستم، اما با دخالت و رهبرى نمايى انهايى كه در خارج از كشور و در امان به سر مي‌برند و مترصد هستند تا هر جنبش اجتماعى را در داخل به نفع خودشان مصادره كنند و بهانه به دست تندروها بدهند و جوان‌هاى نازنين ما را به مخاطره بيندازند نيز به شدت مخالفم.»

او گفته گفت‌وگویش با احمد طالبى نژاد جديد نيست و در مهرماه گذشته انجام شده و بهتر است كامل دیده شود.

اعتراض زنان ایرانی به حجاب اجباری در ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته و در روز نهم بهمن‌ماه با اعتراض چندین زن در خیابان‌های تهران که به دختران خیابان انقلاب مشهور شدند، اوج گرفته است.

پیش از آن در ماه دی، زنی به نام ویدا موحد، در حالی که روسری خود را بر سر چوپ زده بود، بر بالای یک سکوی برق در خیابان انقلاب ایستاد و الهام‌بخش حرکت اعتراضی زنان شد.

در سال‌های اخیر، زنان زیادی با انتشار عکس‌ها و ویدئوهای خود و ارسال آنها به کمپین آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید. به اجباری بودن حجاب و برخوردهای پلیسی با شکل پوشش زنان در ایران اعتراض کرده اند.

گفت‌وگوی مرضیه برومند و احمد طالبی‌نژاد را اینجا ببینید: