پیمان روشن ضمیر، روزنامه نگار اهوازی که بعد از اعتراضات اخیر در کشور بازداشت شده، همچنان در زندان مرکزی اهواز نگهداری می‌شود. او در تماسی از زندان وضعیت بهداشتی و همچنین وضعیت درمانی زندانیان را  «فاجعه بار» توصیف کرده و از مسوولان به خصوص وزیر بهداشت خواسته که به فاجعه مقاوم سازی باکتری‌ها که در این زندان جریان دارد رسیدگی فوری کنند.

این روزنامه‌نگار زندانی در نوشته‌ای تاکید کرده که با اینکه در جامعه پزشکان به مصرف دقیق و کامل آنتی بیوتیک مناسب برای بیماری‌های عفونی تاکید دارند، این دارو در زندان اهواز به شکل مناسب تجویز نمی‌شود و در اختیار زندانیان قرار نمی‌گیرد. 

پیمان روشن ضمیر گفته بعد از عفونت شدید گلو و سینوس بعد از چند روز موفق شده به بهداری زندان برود اما هیچ پزشکی را ندیده است و یک زندانی بهیار بدون هیچ معاینه ای به هر کس با هر نوع عفونتی چه لثه چه مجاری ادراری چه سینوس چه گلو تنها پنج عدد آموکسی سیلین داده است.

او بعد از اصرار به دریافت آموکسی کلاو و توضیح اینکه آموکسی سیلین طبق سابقه قبلی روی او جواب نمی‌دهد با توهین و اخراج از بهداری روبه‌رو شده است.

او همچنین گفته که زندانیان این زندان نمی‌توانند کمبود جیره غذایی زندان را حتی با خرید از فروشگاه زندان جبران کنند چون فروشگاه زندان حتی کالاهای اساسی مثل شیر، پنیر و ماست را ندارد.

پيمان روشن‌ضمير، در سال ۱۳۹۰ هم از سوی شعبه سه دادگاه انقلاب اهواز به ۱۷ ماه حبس تعزيری محکوم شده بود.

اتهام اين وبلاگ‌نويس «توهين به رهبری» به دليل انتشار مقاله «طرق قانونی تغيير رهبر» و همچنين امضای نامه به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره مرگ اميدرضا ميرصيافی – وبلاگ نویسی که در زندان درگذشت- اعلام شده بود.