وزیر داخلی ایالت نوردهاین‌وست‌فالن در غرب آلمان از برخورد پلیس با فعالان محیط زیست که در صددد جلوگیری از نابودی جنگل «هام‌باخر» بودند دفاع کرد. فعالان محیط زیست اعلام کرده‌اند که به اعتراض مدنی خود ادامه می‌دهند.

پنجشنبه ۱۳ سپتامبر: پلیس آلمان یک فعال محیط زیست را از خانه‌ای که روی درخت ساخته خارج می‌کند

روز گذشته نیروهای پلیس آلمان با خودروهای زرهی و جرثقیل و شمار زیادی از مأموران به خانه‌هایی که فعالان محیط زیست برای جلوگیری از قطع باقی‌مانده درختان جنگل «هام‌باخر» روی درخت‌ها ساخته بودند حمله کردند و این خانه‌ها را جمع‌آوری کردند.

وزیر داخلی ایالت نورت‌هاین وست‌فالن صبح جمعه ۱۴ سپتامبر ادعا کرده که عده زیادی از فعالان محیط زیست از کشورهای خارجی به معترضان پیوسته بودند و برخی از آن‌ها حتی مسلح بودند. به همین سبب پلیس آلمان تصمیم گرفته بعد از چند سال تأمل، به اعتراض فعالان خاتمه دهد و خانه‌های فعالان بر روی درخت‌ها را جمع‌آوری کند. هربرت رویل، وزیر داخلی ایالت نوردهاین وست‌فالن از فعالان محیط زیست خواسته است که از اقدامات خشونت‌آمیز خودداری کنند.

جنگل‌ هام‌باخ در حوالی شهر هام‌باخ در غرب آلمان قرار دارد. شرکت راین‌براون در سال ۱۹۷۸ برای بهره‌برداری از منابع ذغال‌سنگ این جنگل را در تملک خود درآورد. از آن سال تاکنون، چند نسل از فعالان محیط زیست با اعتراضات مدنی خود مانع از نابودی این جنگل شده‌اند. آن‌ها می‌گویند راه مقابله با گرمایش زمین با جلوگیری از نابودی جنگل‌ها آغاز می‌شود.

در آوریل ۲۰۱۲ گروهی از فعالان محیط زیست دست به ابتکار تازه‌ای زدند. آن‌ها خانه‌هایی روی درختان بنا کردند و برای جلوگیری از قطع درختان در این خانه‌ها سکونت کردند. در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ پلیس این خانه‌ها را جمع‌آوری کرد اما فعالان محیط زیست همچنان دهکده خود را بر فراز درختان احداث کردند.