منصور غلامی، وزیر علوم ایران درباره‌ حضور خودروهای گشت‌ امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در داخل یکی از دانشگاه‌های تهران گفته کلیپ «ادعایی» مربوط به ورود گشت ارشاد به دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز را دیده، اما ظاهرا این خودرو در پارکینگ دانشگاه در حال حرکت بوده است.

عکس تزیینی است

بر اساس ویدئویی که مدتی قبل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یک خودروی گشت ارشاد تلاش کرد دختر دانشجویی را که در برابرش ایستاده و مقاومت می‌کرد، با زیرگرفتن او بترساند.

دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی به همین دلیل روز پنجم آبان در اعتراض به رفتار و حضور گشت ارشاد در اطراف دانشگاه تجمع کردند.

وزیر علوم ایران در واکنش به این موضوع گفته حضور گشت ارشاد در دانشگاه‌ها مورد تایید این وزارتخانه نیست و دانشگاه‌ها خود باید موضوعات در چارچوب مشخص رسیدگی کنند.

منصور غلامی گفته درباره ماجرای دانشگاه آزاد بر اساس گزارشی که به او ارائه شده، دانشگاه به موضوع رسیدگی کرده و توضیحی در این باره داده است.

وزیر علوم گفته: «من تشخیص ندادم که این اتفاق در دانشگاه افتاده است، اما از دانشگاه خواهش کرده‌ایم که مانع حضور نیروهای دیگر در داخل دانشگاه شوند.»

از زمان شروع به فعالیت گشت‌های ارشاد، گزارش‌های متعددی از خشونت ماموران نیروی انتظامی در برخورد با آنچه بدحجابی می‌خوانند منتشر شده است.