پارلمان اقلیم کردستان عراق سرانجام اسامی نامزدهای ریاست حکومت اقلیم کردستان را منتشر کرد. نیچروان بارزانی، برادرزاده و داماد مسعود بارزانی نیز یکی از نامزدهای ریاست اقلیم است.

نیچروان بارزانی، یکی از نامزدهای ریاست اقلیم کردستان

به گزارش شبکه خبری «روداوو»، پارلمان اقلیم کردستان عراق به زودی رئیس این حکومت را با رای‌گیری از میان پنج نامزد مشخص خواهد کرد.

نیچروان بارزانی، نخست وزیر که از نوامبر ۲۰۱۷ پس از کناره‌گیری مسعود بارزانی، اداره حکومت اقلیم را به دست گرفت، یکی از نامزدهای ریاست اقلیم است.

علاوه بر او، ریبوار عزیز مصطفی، اميد عبدالسلام قادر، محمد حمه صالح عمر و هيوا عبدالله خدر چهار تن دیگر هستند که برای ریاست اقلیم کردستان عراق نامزد شده‌اند.

با این شرایط به نظر می‌رسد که نیچروان بارزانی نسبت به سایر نامزدها از شانس بیشتری برای کسب رای نمایندگان پارلمان برخوردار باشد.

حزب دموکرات کردستان عراق توانست در انتخاباتی که سال گذشته برگزار شد، بار دیگر اکثریت مجلس را به دست بگیرد.

شبکه خبری کردستان ۲۴، وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق، نیچروان بارزانی را نامزد توافقی سه حزب دموکرات، اتحادیه میهنی و جنبش گوران معرفی کرد.

منتقدان حکومت اقلیم هم پس از انتشار اسامی نامزدهای ریاست، نتیجه انتخاب را «از پیش تعیین شده» دانستند.

نیچروان بارزانی از اکتبر ۲۰۱۷، پس از کناره‌گیری مسعود بارزانی، ریاست حکومت اقلیم را عهده‌دار شد. او و خانواده بارزانی طی سال‌های گذشته از سوی احزاب سیاسی مختلف و گروه‌های اجتماعی به «فساد مالی» و «زد و بند» متهم شده‌اند.