در کابل مینی‌بوس حامل کارمندان کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی منفجر شد و دست‌کم پنج نفر از کارمندان کشته شدند.

انفجار مینی‌بوس حامل کارمندان کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در کابل
انفجار مینی‌بوس حامل کارمندان کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در کابل

بنا به گزارش رسانه‌های افغانستان، انفجار مینی‌بوس کارمندان کمیسیون اصلاحات اداری حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه دوشنبه ۱۳ خرداد / ۳ ژوئن در منطقه دارالامان کابل رخ داد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت این انفجار با یک بمب مقناطیسی که قبلاً در مینی‌بوس جاسازی شده بود، انجام شده است.

گفته می‌شود که مینی‌بوس فوق کرایه‌ای بوده و متعلق به اداره کمیسیون اصلاحات اداری نبوده است.

رحیمی افزود این انفجار تلفاتی داشت اما جزئیات آن را ارائه نکرد.

یک از مسئولان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری اعلام کرد که در این انفجار پنج نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

روز گذشته، یکشنبه ۱۲ خرداد / ۲ ژوئن سه انفجار در شهر کابل دست‌کم دو نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی بر جای گذاشت. انفجار نخست در مینی‌بوس دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیت دانشگاه ربانی و دو انفجار دیگر هم در همین محل رخ دادند و هر سه با بمب‌های مغناطیسی بودند. یک خبرنگار و پنج تن از نیروهای امنیتی در میان مجروحان بودند. چهار نفر از زخمی‌شدگان نیز زن بودند.

مسئولیت این حملات را هنوز کسی به‌عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز طالبان در روستای «نوزادرود» شهر موسی‌قلعه در ولایت هلمند که در اختیار این گروه است، چهار عضو کاروان صلح‌‌طلبان هلمندی، شامل اقبال خیبر، رهبر این کاروان، بسم‌الله وطن‌دوست، سخنگوی کاروان، غلام‌سرور غفاری، مسئول این کاروان در هلمند و فرهاد عادل، مسئول این کاروان در ولایت ننگرهار را ربودند.

پاچاخان مولاداد، از اعضای این کاروان گفت طالبان این افراد را ظاهراً برای گفت‌وگو برده‌اند، اما از شب گذشته تا کنون از آنان خبری در دست نیست.

چهار روز پیش، پنج‌شنبه ۹ خرداد / ۳۰ مه، یک گروه ۳۰ نفری از اعضای این کاروان برای تبلیغ صلح و پایان ‌جنگ به طرف منطقه ناامن موسی‌قلعه رفتند.

کاروان صلح‌طلبان هلمندی پس از یک حمله‌ انتحاری به جشن نوروز در شهر لشکرگاه شکل گرفت و سپس اعضای آن با هدف برقراری آتش‌بس، صلح و پایان جنگ در افغانستان در بیش از ۲۰ ولایت پای پیاده سفر کردند.

در همین حال، روز دوشنبه نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در روزهای عید فطر براساس یک طرح امنیتی در مرکز و ولایت‌ها، در اماکن عمومی و محل تجمع مردم در حالت آماده‌باش قرار خواهند گرفت.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

توصیح: این خبر با اطلاعات تازه بروز شد و شمار تلفات تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: