مخالفان حکومت سوريه از سازمان ملل خواستند نسبت به اعزام نيروهای مسلح حافظ صلح به اين کشور اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای ملی سوريه که از نيروهای اصلی مخالف حکومت محسوب می‌شود، شب گذشته۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) دراين‌باره بيانيه‌ای منتشر کرد که شورای امنيت سازمان ملل متحد را به اجرای فصل هفتم منشور اين سازمان دعوت می‌کند.

اين فصل به شورای امنيت قدرت بسياری برای برقراری صلح در کشورهای جهان می‌دهد و اکنون اپوزيسيون سوريه با استناد به آن از شورای امنيت سازمان ملل متحد می‌خواهد قطعنامه‌ای با هدف مسلح کردن ناظران در سوريه تصويب کند.

شورای ملی سوريه خواهان دخالت فوری شورای امنيت و تصويب يک قطعنامه بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به منظور مسلح کردن ناظران اين سازمان شده ‌است

اين در حالی است که روز گذشته فعاليت‌ ناظران سازمان ملل متحد در سوريه به‌خاطر شدت يافتن خشونت‌ها در اين کشور متوقف شد.

در بيانيه شورای ملی سوريه آمده‌است: “در زمانی که حکومت (سوريه) بدترين جنايت‌ها را عليه مردم مرتکب می‌شود، ما متعجبيم از تصميم ناظران سازمان ملل متحد مبنی بر تعليق فعاليت‌هايشان به بهانه آن‌چه «تشديد خشونت‌ها» ناميده‌اند.”

ناظران سازمان مل از دو ماه قبل مأموريت خود را در سوريه آغاز کردند و در اين مدت تقريباً هر روز هدف حمله قرار گرفتند.

در اين بيانيه با اشاره به تعليق فعاليت‌های ناظران گفته شده‌است چنين اقدامی می‌تواند مطلوب حکومت سوريه برای ادامه جنايات خود باشد و مردم سوريه همان اندک حمايتی را که از آن برخوردار بودند از دست بدهند.

شورای ملی سوريه در ادامه اين بيانيه بار ديگر خواهان دخالت فوری شورای امنيت و تصويب يک قطعنامه بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به منظور مسلح کردن ناظران اين سازمان شده‌است تا اين ناظران بتوانند از خودشان محافظت کنند و نيز اطمينان يابند حکومت سوريه کشتار مردم را متوقف خواهد کرد.

خشونت‌ها در سوريه هر روز بيشتر می‌شود. تنها روز گذشته (شنبه) در اين کشور ۶۹ تن کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که امروز نيز نيروهای حکومتی حملات خود را به مناطق مختلف شهر حمص در مرکز سوريه از سر گرفته‌اند، اگرچه هنوز تعداد کشته‌شد‌گان مشخص نيست.

بر پايه آمار سازمان ملل بيش از ۱۰ هزار تن در جريان قيام مردم سوريه عليه بشار اسد، رئيس جمهور اين کشور کشته شده‌اند.