اکبر اتباعی طبری معاون اجرایی صادق لاریجانی در دوره ریاست او بر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است. او به فساد اقتصادی و زد و بند متهم است.

اکبر اتباعی طبری (سمت چپ با کت و شلوار مشکی)، معاون اجرایی صادق لاریجانی در قوه قضاییه بازداشت شده است.

حسن نوروزی،عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه ۲۳ تیر به خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت کهه، طبری، معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه بازداشت شده است.

او از بیان دلیل بازداشت طبری که پیش از این به فساد اقتصادی متهم شده بود، خودداری کرد.

پیش از این علیرضا زاکانی، نماینده تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، طبری را «عنصری فاسد» و «اهل زد و بند» که دو رئیس قوه قضاییه را «بیچاره» کرد، خوانده و خواستار محاکمه او شده بود.

دفتر صادق لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اما اظهارات زاکانی را «کذب محض» و «ابزاری برای تخریب» دانسته و هرگونه فساد و اتهام در باره طبری را رد کرده بود.

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سال‌های گذشته از سوی جریان‌های سیاسی مختلف به فساد مالی متهم شده است، در پاسخ به این اظهارات مدعی شد، برخی از اتهامات در باره طبری «قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود»

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، پس از این واکنش، گفته بود که معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه همراه با صادق آملی لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است.

دفتر صادق لاریجانی حضور طبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از برکناری او از معاونت اجرایی قوه قضاییه را هم رد کرده بود.

طبری در دوران ریاست لاریجانی، معاون اجرایی رئیس قوه قضاییه بود و پیش از آن در زمان ریاست شاهرودی، معاونت مالی و اداری این قوه را برعهده داشت و پس از انتصاب ابراهیم رئیسی، بلافاصله برکنار شد.


در همین زمینه: