مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه روز گذشته (چهارشنبه ۲۹ آبان) برای شکستن اعتصاب کارگران، با صدور بخشنامه‌ای این کارخانه را تعطیل کرد و بازگشایی کارخانه و پرداخت حقوق کارگران را به پایان اعتصاب کارگران منوط کرد. با این وجود، اعتصاب کارگران پنجشنبه ۳۰ آبان نیز ادامه یافت.

تجمع ۲۸ آبان ۹۸ کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شوش- عکس: ایرنا

صدها تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز (پنجشنبه ۳۰ آبان) نیز مانند روزهای گذشته مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

امید اسدبیگی، سرپرست کارخانه چهارشنبه درباره زمان بازگشایی شرکت گفته بود تا زمانی که اعتصاب پایان نیافته مجتمع تعطیل است و حقوق کارگران نیز پرداخت نخواهد شد.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران اما پنج‌شنبه به نقل از عدنان غزی، فرماندار شوش، تعطیلی کارخانه را تکذیب کرد و گفت: «شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تعطیل نشده و فقط برخی از واحدهای این شرکت به سبب اعتصاب کارگران به حالت تعلیق درآمده است.»

به گفته فرماندار شوش، مدیر عامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه وعده داده است حقوق معوقه کارگران هفته آینده پرداخت شود. او افزوده: «امیدواریم پس‌ازآن فعالیت واحدهای شرکت به حالت عادی بازگردد.»

دور جدید اعتصاب کارگران نیشکرهفت‌تپه از دوازدهم آبان با خواست خلع ید از مالک خصوصی شرکت و لغو خصوصی‌سازی این مجتمع، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت مطالبات معوقه و پایان دادن به پرونده سازی امنیتی برای کارگران آغاز شد و در روزهای گذشته به تجمع کارگران مقابل فرمانداری شوش انجامید.

کارگران اعلام کرده‌اند تا دستیابی به مطالبات خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

نماینده شوش در مجلس روز چهارشنبه ۲۸ آبان در اراتباط به بی‌توجهی مسئولان به وضعیت نیشکر هفت‌تپه به وزیر کار تذکر داد و اعلام کرد شهر شوش در اثر اعتصاب کارگران تعطیل شده است.