پس از برقراری دوباره ارتباطات اینترنتی اکنون تصاویر تازه‌ای از اعتراضات مردمی اخیر در ایران منتشر می‌شود. یکی از همراهان «زمانه» این سه ویدیو کوتاه را از اعتراضات روز یکشنبه ۲۶ آبان از فردیس کرج فرستاده است. 

نرخ بنزین از بامداد ۲۴ آبان در ایران ۳۰۰ درصد افزایش یافت. این آغازگر اعتراض‌هایی سراسری شد که شعارهای آن فراتر از اعتراض به گرانی بنزین است و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی، از جمله رهبر نظام را هدف قرار داد.

بنا بر گزارش سازمان عفو بین‌الملل در ۴ آذر ۱۳۹۸، دستکم ۱۴۳ تن از معترضان در ۱۰ استان ایران کشته شده‌اند. این سازمان تاکید کرده که شمار کشته‌شده‌ها باید بیش از این تعداد باشد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد. براساس گزارش عفو بین‌الملل، شلیک سلاح گرم علت مرگ بیشتر کشته‌شدگان اعلام شده است.

فرستنده ویدیو در توضیح آنها گفته:

«ماموران به طرز وحشیانه‌ای به مردم حمله کردند. من که یک کودک خردسال همراهم بود با تعدادی دیگر از مردم در حال فرار بودیم که زنی در خانه‌اش را باز کرد و اجازه داد همه ما به پارکینگ خانه آنها برویم. نیروهای ضدشورش به یک زن هفتاد ساله شلیک کرده بودند و او را به شدت زخمی کردند. در آن پارکنیگ دو جوان خیلی سریع با امکانات کم صورت او را پانسمان کردند.»

‼️ این ویدئوها حاوی تصاویر دلخراشند.


در همین زمینه:

https://www.radiozamaneh.com/476007