خبرگزاری مهر نوشته است که اعضای خانواده پویا بختیاری، از کشته‌شدگان آبان ماه، بازداشت شده‌اند. این خبرگزاری از خانواده بختیاری نام آورده و نوشته که یک منبع مطلع گفته است که “عناصر فعال” که به دنبال “استمرار اغتشاشات و کشته‌سازی” بودند دستگیر شده‌اند. خانواده بختیاری از مردم ایران خواسته بودند که در مراسم چهلم فرزندشان در پنج دی ما با آنها همراه شوند.

منوچهر بختیاری در میان دو تن از بستگان. عکس برگرفته از ویدئویی است که در آن منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ اعلام می‌کند که مراسم چهلم پسرش پویا بختیاری در تاریخ پنجشنبه پنجم دی ماه سال ۱۳۹۸ ساعت دو بعد از ظهر در بهشت سکینه شهرستان کرج قطعه ۲۶ برگزار خواهد شد.
منوچهر بختیاری در میان دو تن از بستگان. عکس برگرفته از ویدئویی است که در آن منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ اعلام می‌کند که مراسم چهلم پسرش پویا بختیاری در تاریخ پنجشنبه پنجم دی ماه سال ۱۳۹۸ ساعت دو بعد از ظهر در بهشت سکینه شهرستان کرج قطعه ۲۶ برگزار خواهد شد.

بامداد سوم دی ماه، خبرگزاری مهر در خبری به نقل از یک “منبع مطلع” نوشته است که خانواده پویا بختیاری دستگیر شده‌اند. این خبرگزاری نام این منبع را نیاورده است.

به گزارش هرانا، افرادی که نیروهای امنیتی بازداشت کرده‌اند والدین پویا بختیاری و تعدادی از فعالان مدنی و وکلا هستند که امشب برای تسلیت گفتن به خانه خانواده بختیاری در کرج رفته بودند.

پویا بختیاری ۲۷‌ساله روز شنبه ۲۵ آبان در جریان اعتراضات سراسری به گرانی بنزین در مهرشهر کرج در اثر اصابت گلوله به جمجه‌اش مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پدر پویا – منوچهر بختیاری – طی یک فراخوان ویدیوئی از مردم خواسته است که قربانیان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را فراموش نکنند و در مراسم چهلم پویا و پویاها در پنج دی ماه شرکت کنند. مادر پویا بختیاری، ناهید شیرپیشه هم با مادر ستار بهشتی و دیگر مادران داغدار دیدار کرده و همه آنها از فراخوان پنجم دی ماه حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری هرانا نوشته است که منبعی که نمی‌توانند نام او را بیاورند به آنها گفته که تعدادی از فعالان مدنی برای تسلیت گفتن به خانه پویا بختیاری در کرج رفته بودند که در راه بازگشت از کرج، نیروهای امنیتی خودروی این فعالان را متوقف و آنها را دستگیر می‌کنند:

“امشب سه ماشین و حدود ده نفر از فعالان مدنی و همینطور تعدادی از وکلا به منزل خانواده بختیاری برای عرض تسلیت و دیدار رفته بودند، پس از پایان دیدار مراجعه‌کنندگان سوار بر سه ماشین در حال برگشت از کرج به تهران بودند که نیروهای امنیتی یکی از خودروها را متوقف کردند و سرنشینان آنها را بازداشت کردند.”

نیروهای امنیتی ساعتی بعد بازداشت‌شدگان خودرو را با ضبط تلفن‌های همراه‌شان در میدان ونک رها می‌کنند. اما در مورد دو نفر از این فعالان به منزل آنها مراجعه و آنجا را هم تفتیش می‌کنند.

مشخص نیست کدام نهاد خانواده بختیاری را دستگیر کرده و یا اینکه آنها اکنون در کدام بازداشتگاه هستند.

ماموران امنیتی مادر پویا بختیاری، ناهید شیرپیشه را هم دستگیر کرده‌اند. در این تصویر ناهید شیرپیشه در کنار مادر ستار بهشتی – گوهر عشقی – ایستاده است.

خبرگزاری مهر با نام آوردن از خانواده بختیاری نوشته است:

“یکی از این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد، خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان، در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختار شکنانه خود اصرار ورزیدند.”

به گزارش مهر، دستگیری خانواده پویا بختیاری با “حکم قضایی” صورت گرفته ولی مشخص نیست اتهام‌های مطرح شده علیه این خانواده چیست . مهر با زبانی امنیتی توضیح داده است که دستگیری این خانواده “در راستای صیانت از نظم و امنیت مردم” و نیز به منظور “جلوگیری از تداوم پروژه کشته‌سازی و تکرار اقدامات مسلحانه” است.

این خبر در حالی منتشر شده که نقش رهبری‌کننده خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در «کشته‌سازی» در رأس خبرهای امروز مربوط به ایران بوده است. اکنون رقم مطرح از تعداد کشته‌شدگان ۱۵۰۰ نفر است.

فراخوان برای بزرگداشت یاد کشته‌شدگان در روز ۵ دی که با نام پویا بختیاری گره خورده است، بازتاب وسیعی یافته است. دستگیری اعضای خانواده پویا بختیاری واکنش دستگاه امنیتی برای مقابله با این فراخوان است.


در همین زمینه: