پنجم دی برابر با چهلم شمار زیادی از کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان بود؛ از جمله نوید بهبودی مهویزانی، جوان ۲۳ ساله‌ای که ۲۵ آبان در شهر قدس (قلعه حسن‌خان) استان تهران با اصابت گلوله به پشت سرش کشته شد. نوید بهبودی متولد ۲۷ شهریور ۱۳۷۵ بود. پیکرش تحت تدابیر شدید امنیتی در روستای خانوادگی آنها به نام «مهویزان» از توابع شهر گوراب‌زرمیخ شهرستان صومعه‌سرا در استان گیلان به خاک سپرده شد.

این تصویرهای اختصاصی از مراسم چهلم نوید بهبودی به دست زمانه رسیده است:

مراسم چهلم نوید بهبودی پنج‌شنبه ۵ دی در روستای مهویزان برگزار  شد و تعداد زیادی از بستگان، دوستان نزدیک و فعالین مدنی در این مراسم شرکت کردند. این مراسم با جضور پر شمار نیروهای امنیتی همراه بود و به گفته بک شاهد عینی در گفت‌وگو با زمانه حدود ۵۰ مامور مرد و زن در میان مردم جضور داشتند. آنها شماره پلاک ماشین‌های شرکت‌کنندگان را نیز یادداشت می‌کردند. این منبع همچنین می‌افزاید در جریان برگزاری چهلم نوید بهبودی ۱۴ تن بازداشت شدند که ۱۲ نفر از آنان فعالین مدنی بودند که از رشت آمده بودند و دو نفر نیز دیگر همکاران سابق نوید بهبودی به نام‌های حمید طلوعی و مهدی زرین بودند.

کاوه مظفری، فعال مدنی و حقوق زنان، یکی از بازداشت‌شدگان بود. او طی تماسی با خانواده‌اش از تفهیم اتهام و صدور وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای خود و دیگر زندانیان مرتبط با این مراسم خبر داده است.

به گزارش برخی از فعالان مدنی، شماری از بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند و اکنون هفت تن از آنها کماکان در زندان به سر می‌برند: ماهرخ روستایی، فراز روشن، کاوه مظفری، جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، احمد زاهدی و هومان تحریری.


در همین زمینه:

https://www.radiozamaneh.com/476883
https://www.radiozamaneh.com/481632