رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه‌نگار و سردبیر مجله توقیف‌شده «صبح آزادی» که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل سه سال حبس محکوم شده بود، برای اجرای حکم به زندان اوین احضار شد.

رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه‌نگار و سردبیر مجله توقیف شده «نور آزادی»

 دادگاه انقلاب تهران ۱۲ خرداد ۹۸ رضا طالشیان جلودارزاده را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی» جمعاْ به سه سال حبس تعزیری، پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی، و دو سال محرومیت از هرگونه فعالیت حرفه‌ای اعم از سیاسی، مطبوعاتی، اجتماعی، حزبی و ممنوع­‌الخروجی از کشور محکوم کرد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز حکم رضا جلودارزاده را عینا تأیید کرده بود.

رضا جلودارزاده شنبه ۱۰ اسفند باید برای تحمل مدت محکومیتش خود را به زندان اوین معرفی کند.

از جمله دلایل محکومیت رضا جلودارزاده در رأی صادره از سوی دادگاه انقلاب، انتشار تصویر یک زن بازداشتی (سپیده قلیان) در اینستاگرام شخصی‌اش همراه با تصویر وعده غذایی او، یک بیسکویت کوچک و یک عدد تخم‌مرغ با این توضیح بود: «سهم غذای یک زندانی در حکومت اسلامی».

دیگر دلایل شامل دفاع از مسیح علی‌نژاد و  انتشار مطالب «توهین‌آمیز» نسبت به کاظم صدیقی، امام جمعه تهران در کانال تلگرامی «آوانگار» عنوان شده است.

رضا طالشیان جلودارزاده، از مجروحان جنگ ایران و عراق است. او به مدت ۲۴ ماه در جبهه‌های جنگ با عراق حضور داشته است.

رضا طالشیان جلودارزاده هم‌چنین سردبیر مجله «صبح آزادی» بود که سال ۱۳۹۰ بعد از انتشار ۱۴ شماره توقیف شد و بعدها در سال ۱۳۹۶ با اخذ مجوز دوباره و با نام «نور آزادی» فعالیت خود را آغاز کرد.

رضا جلودارزاده پیش از این به زمانه گفته بود که در طول روند مراحل قضایی و دادرسی، هیچ‌گاه از حق داشتن وکیل برخوردار نبوده است.

رضا طالشیان جلودارزاده روز سه‌‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، هنگامی که از محل کارش، دفتر مجله «نور آزادی» عازم یک جلسه کاری بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این روزنامه‌نگار و جامعه‌شناس در سکوت خبری و پس از گذشت نزدیک به یک ماه در تاریخ هفتم خرداد با تودیع وثیقه سنگین سه میلیارد ریالی (۳۰۰ میلیون تومان)، آزاد شد. او پیش‌‌تر در سال ۱۳۹۰ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شده بود. همچنین سال ۱۳۹۳ هنگامی که دبیر بخش سیاسی روزنامه توسعه بود، بار دیگر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.


در همین زمینه: