زمانه مدیا در حال توسعه و طراحی دوباره پلتفرم خبری اصلی‌اش، radiozamaneh.com است. در این مجموعه یادداشت‌ها درباره وب‌سایت آزمایشی future.radiozamaneh.com شما را با تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده در زمینه فنی و طراحی این فرآیند آشنا می‌کنیم. از شما دعوت می‌کنیم که پیشنهادها و نظرهای خودتان درباره وب‌سایت جدید را با ما به اشتراک بگذارید. نسخه بتای وب‌سایت جدید در آدرس future.radiozamaneh.com قابل دسترس است.

از روزنامه به مجله

چهره و حس radiozamaneh.com دیگر رو به پیری می‌رود. اما نخستین نشانه‌ها درباره اینکه زمان توسعه دوباره فرا رسیده است،‌ ماهیتی فنی نداشت و به طراحی هم مربوط نبود. نسختین نشانه‌ها را گروه تحریریه زمانه، با بازاندیشی درباره ماهیت رادیو زمانه داد.

زمانه مدیا بر این باور است که نیروی رادیو زمانه نه در پوشش خبرهای فوری، بلکه در تحلیل‌های چندجانبه‌اش از اخبار، و در پژوهش‌ها و تحقیق‌هایش از اتفاقات پشت تیترهای خبری است. رادیو زمانه آینده مجله‌ای است با خصیصه‌های یک وب‌سایت خبری که تمرکزی استوار بر پس‌زمینه تیترها، و بر تحلیل و تحقیق درباره اخبار خواهد داشت.

مقاله‌های ویژه

وقتی از future.radiozamaneh.com بازدید می‌کنید، پنج مقاله ویژه زیر عنوان «زمینه و زمانه» ــ از جمله مقاله تیتر یک رادیو زمانه ــ با تصویرها و تیترهای بزرگ‌شان توجه شما را جلب خواهند کرد. به‌روزرسانی‌ اخبار کوتاه، چه در نسخه دسکتاپ و چه در نسخه موبایل، زیر این مقاله‌های اصلی خواهند آمد و نسبت به پیش، توجه کمتری معطوف آنها می‌شود. در طول روز، اخبار کوتاه در یک پنجره خبرهای زنده روزانه منتشر می‌شوند و در صفحه یکسانی به ترتیب زمانی ردیف خواهند شد. این اخبار کوتاه دیگر به عنوان مطلب‌های مجزا منتشر نخواهند شد. بنابراین،‌ زمانه مدیا بخشی از فشارها را کم می‌کند تا بتواند به همه تحولات خرد و درشت برسد. این موضوع به گروه تحریریه امکان خواهد داد که تمرکز کمتری روی بازتاب خبرهای منتشرشده داشته باشند و در عوض تلاش بیشتری برای انتشار پژوهش‌های پس‌زمینه‌ و تحلیل خبرها انجام دهند.

پس از پنجره خبرهای زنده، گزارش‌های خبری بلند در بخش «مجله روز» خواند آمد. این گزارش‌های خبری تمرکز عمیق‌تری بر خبرهای روز دارند و اطلاعات پس‌زمینه بیشتری درباره تیترهای خبری مهم آن روز در اختیار می‌گذارند.

و پس از آن، بخش‌های موضوعی زمانه خواهند آمد که نقطه قوت روزنامه‌نگاری رادیو زمانه هستند: مقالات و گزارش‌های بلند از جمله در بخش‌های سیاست، جامعه، حقوق، زنان، اقلیت‌ها، دگرباش و نظر. در آینده، شما قادر خواهید بود که تجربه خواندن‌تان را با حذف کردن، افزودن و اولویت‌بندی بخش‌ها بر اساس علاقه‌ها و ترجیح‌های خودتان تنظیم کنید.

بوم روزنامه‌نگاری

وقتی روی یک مقاله کلیک کنید، تجربه جدید خواندن رادیوزمانه را درخواهید یافت. طراحی جدید مقاله‌ها برای راحتی شما همه عوامل منحرف‌کننده توجه‌تان از خواندن را کنار می‌زند، از تایپوگرافی درشت‌تر برای خواندن بهتر استفاده می‌کند و بومی زیبا برای نقش‌بستن مطالب بلند روزنامه‌نگاری زمانه در اختیار می‌گذارد. تمرکز جدید رادیو زمانه بر روزنامه‌نگاری تحقیقی، تحلیل و پژوهش الهام‌بخش این طراحی جدید است. این پلت‌فرم چارچوبی برای پیاده‌کردن تکنیک‌های آزمون‌گرانه و جدید روایت داستان فراهم می‌آورد تا شما به راحتی همه توجه‌تان را متوجه مطالبی بکنید که از همه برایتان مهم‌تر هستند.

آگاهیم که سایت جدید، هم از نظر ساختار و هم در جزئیات، نیاز به کار دارد. گشودن آن، هم برای تست ترافیک است، هم بهره‌وری از نظرات کاربران.