کانال تلگرامی امتداد (@emtedadnet) خبر از خودکشی پدر امیرحسین مرادی، از معترضان بازداشت شده اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ داد. این خبر بلافاصله بازتاب وسیعی یافت.

امیرحسین مرادی
امیرحسین مرادی

پایگاه خبری-تحلیلی “امتداد” نوشته است:

«بدنبال فشارهای روحی وارده بر خانواده امیرحسین مرادی یکی از متهمان حوادث آبان‌ماه بر اثر محکومیت فرزندشان که به اعدام محکوم شده بود، و نگرانی های مداوم از وضعیت او پدر امیرحسین مرادی صبح امروز خودکشی کرد.»

در ادامه خبر “امتداد” آمده است:

«بنا بر گفته‌ی مادر امیرحسین مرادی، صبح امروز جنازه پدر در زیر زمین خانواده پیدا شده و از صبح نیز نیروهای امنیتی در خانه حضور دارند و چند ساعتی نیز هست که تعدادی خبرنگار منتسب به صدا و سیما در حیاط خانه هستند که خواهان گفت و گو بوده و اکنون از خانه خارج شده اند.»

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز با انتشار خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی، از درگذشت او در اثر خودکشی خبر داده است.

بابک پاکنیا، وکیل پرونده امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی در حساب توییرش خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی را منتشر کرده است.

مهدی محمودیان،  روزنامه‌نگار و از اعضای حزب اتحاد نیز در واکنش به این خبر در حساب توییترش نوشت:

«به گزارش امتداد پدر امیرحسین مرادی از معترضین آبان ۹۸ صبح امروز درگذشت. او تاآخرین لحظات زندگیش نگران وضعیت یکدانه پسرش بود. به مسئولین قضایی و شخص جناب رئیسی تبریک می‌گویم. و به خبرنگارانی که ساعتهاست در مقابل منزل ایشان با دوربین نشسته اند هم سلام می‌کنم.»

امیر‌حسین مرادی در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ دستگیر و در دادگاه به اعدام محکوم شد. سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز که به اعدام محکوم شده‌اند، همراه امیرحسین مرادی دستگیر شده‌اند. این حکم را ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد آنان صادر کرده است. انجام حکم متوقف شد، اما هنوز خطر اعدام این سه جوان رفع نشده است.

سال گذشته خبری در مورد ابتلای امیرحسین مرادی به کرونا در زندان منتشر شده بود.

  • در همین زمینه