بابک آقازاده، رفتگر شهرداری و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ در شهر ملکان، توسط دادگاه انقلاب مراغه به پنج سال زندان محکوم شد.

بابک آقازاده

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، بابک آقازاده، رفتگر شهرداری ملکان که در ارتباط با اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ بازداشت شده بود، توسط یکی از شعب دادگاه مراغه به ریاست قاضی محمد جباری، به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به چهار سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورت تایید حکم، اشد مجازات یعنی چهار سال حبس برای این کارگر شهرداری به اجرا در خواهد آمد. این حکم در روزهای اخیر صادر و به اطلاع بابک آقازاده و وکیل پرونده، سجاد ولی‌بیگلو رسیده است.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشردر ایران(هرانا) پیش از این گزارش داده بود که بابک آقازاده در۲۵ آذر۹۸ ساعت ۱۰ شب و هنگام کار، توسط مامورین وزارت اطلاعات ملکان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. آقازاده پس از دو ماه نگه‌داری در بازداشتگاه اطلاعات تبریز، به زندان این شهر منتقل شده بود. او در نهایت به قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با اطلس زندان‌های ایران درباره فشارهای امنیتی بر خانواده بابک آقازاده گفته است:

«سال گذشته مدتی پس از بازداشت او، اطلاعات با آزار و اذیت و اعمال فشار، پدر بابک را مجبور به اعتراف اجباری علیه فرزند خود کرده بود.»

اعترافات اجباری پدر این بازداشت شده اعتراض‌های آبان ۹۸ توسط ماموران اطلاعات ضبط شده است.

در همین زمینه: