به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد زندان‌ها در میانمار که نخواست نامش فاش شود چهارشنبه ۴ فروردین / ۲۴ مارس از آزادی گروهی از زندانیان بازداشت‌شده در اعتراضات به کودتا خبر داد. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «امروز ۳۶۰ مرد و ۲۶۸ زن را از زندانی در یانگون آزاد کردیم.»

خبرگزاری رویترز نیز به‌نقل از شاهدان و وکیلان بازداشت‌شدگان نوشته است چندین اتوبوس پر از زندانی صبح چهارشنبه از زندان یانگون خارج شدند.

یکی از اعضای یک گروه مشاوره حقوقی گفت حدود ۱۵ اتوبوس زندان را ترک کردند. او گفت: «همه کسانی که آزاد شده‌اند در اعتراضات و یا در یورش‌های شبانه بازداشت شده بودند و یا کسانی بودند که برای خرید بیرون رفته بودند.»

انجمن کمک به زندانیان سیاسی (AAPP) می‌گوید دست‌کم ۲۰۰۰ نفر از زمان وقوع کودتای یکم فوریه تاکنون بازداشت شده‌اند.

آنگ سان سوچی ۷۵ ساله، رئیس دولت پیشین قرار بود امروز (چهارشنبه) در دادگاه حاضر شود. اما جلسه دادرسی که معمولاً از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، به دلیل عدم اتصال به اینترنت، به تعویق افتاد. اینترنت برای چندمین روز در میانمار قطع بود. خین ماونگ زاو، وکیل آنگ سان سوچی، که هنوز مجوز ملاقات با موکل خود را به‌دست نیاورده است، به خبرگزاری فرانسه گفت دادگاه به اول آوریل موکول شد.

همزمان با این رویدادها، در اعتراض به کودتا روز چهارشنبه «اعتصاب خاموش» برگزار شد. به گفته شاهدان، بسیاری از مشاغل و مغازه‌ها در یانگون تعطیل بودند و در خیابان‌های بزرگترین شهر این کشور شمار کمی وسیله نقلیه دیده می‌شد. شاهدان از سکوت حاکم بر شهر و خلوتی خیابان‌ها گفته‌اند.

«اعتصاب خاموش» یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک دختر هفت ساله به نام خین میو شیت در مرکز شهر ماندالای در اثر اصابت گلوله کشته شد. خواهر او گفته است سربازان به سمت پدرش شلیک کردند اما دختر را که در آغوش او بود، هدف قرار دادند. به گفته انجمن حمایت از زندانیان سیاسی دو مرد نیز در این شهر کشته شدند.

سازمان غیردولتی «نجات کودکان» کشته شدن کودکان در اعتراضات میانمار را «وحشتناک» توصیف کرده است. در هفت هفته گذشته حدود ۲۰ خردسال کشته شده‌اند.

به گزارش انجمن حمایت از زندانیان سیاسی تاکنون حدود ۲۷۵ نفر در اعتراضات به کودتا کشته شده‌اند و شمار قربانیان می‌تواند بیشتر از این‌ها باشد زیرا صدها نفر از دستگیرشدگان مفقود شده‌اند.