به گزارش شبکه الجزیره جنگنده‌های اسرائیلی بامداد جمعه ۱۸ ژوئن/۲۸ خرداد برای دومین بار بعد از جنگ یازده روزه در ماه گذشته میلادی و برقراری یک آتش‌بس شکننده با میانجیگری مصر، برای دومین بار غزه را بمباران کردند.

منابع فلسطینی به الجزیره گفته‌اند در جریان این حملات، پایگاه‌های حماس در شمال غربی غزه و در شمال بیت‌ لحیه هدف قرار گرفتند.

علاوه بر این یک ساختمان اداری در جبلیه در شمال غزه و همچنین یک زمین زراعی هدف بمباران‌های جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت. معلوم نیست در این حملات کسی کشته یا مجروح شده باشد.

فوزی برهوم، یک سخنگوی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «بمباران مراکز مقاومت» «نمایش تازه دولت جدید اسرائیل» است.

یکشنبه گذشته پارلمان اسرائیل (کنست) بعد از ۱۲ سال به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو پایان بخشید و به دولت ائتلافی بنت رأی داد. بنت که مشاور، دستیار ارشد و رئیس ستاد نتانیاهو بود و سمت‌های وزیر آموزش و پرورش و دفاع را هم در دولت‌های اخیر نتانیاهو به عهده داشت با ۶۰ رای در مقابل ۵۹ رای مامور تشکیل دولت جدید اسرائیل شد و ادای سوگند کرد. او دولت خود را «دولت تغییر» خواند.

سخنگوی حماس در بیانیه خود خاطرنشان کرد که «مقاومت» همچنان ادامه دارد و فلسطینیان از حقوق خود در اماکن مقدس دفاع می‌کنند. الجزیره می‌نویسد گزارش‌های تأیید نشده‌ای دریافت کرده که حماس در واکنش به دومین بمباران غزه بعد از برقراری آتش‌بس، شهرک‌های یهودی‌نشین مجاوز غزه را گلوله‌باران کرد و آژیر خطر در این مناطق به صدا درآمد.

تأکید آمریکا بر ضرورت بهبود روابط اسرائیل و فلسطین

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حملات جنگنده‌های اسرائیلی در پاسخ به تداوم شلیک بالون‌های آتش‌زا به خاک اسرائیل انجام شده است.

دو روز قبل جنگنده‌های اسرائیلی یک برج حماس واقع در جنوب خان شیخون را در پاسخ به شلیک بالن‌های آتش‌زا بمباران کردند.

ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حماس مسئول رویدادهای غزه است و لذا در آینده هم به این حملات ادامه می‌دهد.

روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با لائیر لپید، همتای اسرائیلی خود درباره «جالش‌های امنیتی اسرائیل» در خاورمیانه گفت‌وگو کرد. ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بلینکن در این گفت‌وگو بر تعهد آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل و ضرورت بهبود روابط اسرائیل با فلسطین تأکید کرد.

درگیری‌های اسرائیل و حماس ۱۰ مه  سال جاری به دنبال حملات پلیس اسرائیل به محوطه مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینیان در ماه رمضان آغاز شد. حماس در پاسخ به این درگیری‌ها با برخورداری از حمایت تسلیحاتی ایران، حملات موشکی گسترده‌ای را به اسرائیل انجام داد. ارتش اسرائیل نیز غره را بمباران کرد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، بیش از ۵۸ هزار فلسطینی را آواره کرده، نزدیک به ۴۵۰ ساختمان، از جمله ساختمان‌های مسکونی تخریب شد. در این بمباران‌ها دست کم ۲۱۲ فلسطینی از جمله ۶۱ کودک در غزه کشته شده و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند. حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی نیز در حملات موشکی خود به اسرائیل ده نفر از جمله دو کودک را کشته و حدود ۳۰۰ نفر را زخمی کردند.