مهدی چمران عضو منتخب و رئیس شورای شهر جدید تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران را تأیید نکرد.

ساعتی پیش از تکذیبیه چمران اعلام شده بود که علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس یازدهم پس از شمارش آرای اعضای شورای شهر تهران چهارشنبه ۱۳ مرداد به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شده است.

شورای جدید شهر تهران به ریاست چمران و متشکل از اصول‌گرایان است.

چمران گفته که شهردار تهران یکشنبه آینده تعیین خواهد شد.

زاکانی به عنوان نماینده پوششی ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ) در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت هرچند در دوره پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شده بود. این نواصول‌گرای تندرو مسئول پیشین سازمان بسیج دانشجویی بود و صاحب وب‌سایت‌ امنیتی جهان‌نیوز و هفته‌نامه امنیتی پنجره است.

زاکانی پیش از آن که نامش به عنوان شهردار تهران مطرح شود رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اسلامی بود.

انتخاب زاکانی به عنوان شهردار پیش از این با مخالفت اصول‌گرایان قم مواجه شده بود. شورای هماهنگی اصول‌گرایان استان قم سه‌شنبه ۱۲ مرداد با انتشار نامه شدیدالحنی از زاکانی خواستند با پس گرفتن برنامه‌هایش برای شهرداری تهران همچنان به عنوان نماینده‌ی قم خدمت کند. در این نامه آمده بود: «آیا اکنون در مملکت برای پست شهرداری تهران قحط الرجال است که حضرتعالی برای این کار برنامه داده‌اید؟»

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصول‌گرا و عضو شورای سردبیری خبرآنلاین و عضو سابق شورای سردبیری کیهان نیز در واکنش به احتمال شهردارشدن او در توئیتی نوشته بود:

«گویا آقای چمران باید آقای قالیباف را راضی کند که آقای زاکانی به عنوان شهردار به مردم تهران قالب شود. اگر چنین شود خوش به حال مردم قم و نمایندگان مجلس و کارمندان مرکز پژوهش‌ها که فردی بی‌نهایت کارآمد را صادر می‌کنند. و بد به حال شهرداری که ضایع و جناحی می‌شود توسط ما اصول‌گراها.»

پیش از این نام افراد دیگری همچون اسماعیل احمدی‌مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، عباس علی‌آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و صولت مرتضوی نیز به عنوان نامزد شهرداری تهران مطرح شده بود.