بیماران مبتلا به انواع سرطان‌های خون، لوسمی و لنفوم، برای ادامه زندگی نیاز به پیوند مغز استخوان دارند. ویدئوی زیر تلاش گلشیفته فراهانی و بهرام رادان  برای آگاهی رسانی در مورد پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین است. علاقمندان به اهداء می‌توانند با در اختیار گذاشتن اطلاعات ژنتیکی و دی‌ان‌آی خود به بانک جهانی نگهداری این داده‌ها، به افرادی که نیاز به پیوند دارند کمک کنند.

پیدا کردن اهداکنندگانی که با بیمار همخوانی ژنتیکی دارند، کار دشواری است. افرادی که از یک پیشینه قومی و نژادی می‌آیند، می‌توانند همخوانی بیشتری داشته باشند. در بانک جهانی داده‌های ژنتیکی مربوط به اهداء کنندگان مغز استخوان، تعداد داوطلبان ایرانی، کم و یافتن اهداکننده کار دشواری است.

با مراجعه به بیمارستان شریعتی در ایران یا یافتن مراکز پذیرش اهداکنندگان مغز استخوان در کشور خود، می توانید اهداکننده باشید. پر کردن یک فرم کوتاه و گرفتن نمونه از بزاق دهان، اطلاعات ژنتیکی فرد را وارد بانک داده‌های می‌کنند. پزشکانی که بیماران مبتلا به سرطان خون را درمان می‌کنند، در این بانک اطلاعاتی به دنبال اهداکننده ای می‌گردد که با بیمار مطابقت ژنتیکی مناسب داشته باشد. در صورتی که شما انتخاب شوید، با شما برای اهداء تماس گرفته خواهد شد.

می‌توانید به تکمیل شدن بانک اطلاعتی اهداکنندگان مغز استخوان و سلول‌های بنیادین، با یک نمونه برداری ساده از بزاق دهان‌تان کمک کنید. برای اطلاعات بیشتر و یافتن محل اهداء در کشور خود به وب سایت «اهداکنندگان مغز استخوان در سراسر جهان» (BMDW) مراجعه کنید.

تلاش بهرام رادان و گلشیفته فراهانی به همت شهرزاد برنامه‌ریزی شده که خود مبتلا به بیماری سرطان خون است.