معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش دو برابری بیماران شناسایی‌شده و سه برابری بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان گفت:

«در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس تست کرونا ۱۶۱ بیمار شناسایی شده‌اند که تقریبا تعداد بیمار شناسایی‌شده‌ دو برابر روز گذشته بوده‌اند. در این مدت ۱۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل سه برابر شده است.»

علوی گفت: «شاید بخشی از این افزایش موارد مربوط به مسافران نوروزی باشد که در خوزستان حضور دارند.»

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد بیش از ۹ هزار مسافر از مرزهای شلمچه و چذابه در دو روز منتهی به سال ۱۴۰۱ خبر داد.  

سید احمد طباطبایی، دبیر بورد ریه اطفال کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا‌ پیش از تعطیلات نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود:

«شدت و میزان بیماری با اومیکرون کاهش یافته است، اما مشکل موجود عدم رعایت پروتکل‌ها است که کار دست خانواده‌ها و جامعه می‌دهد. به‌نظر نمی‌رسد ما هنوز در مرحله‌ای باشیم که بگوییم کاملا خیال‌مان راحت است. از نظر پیک در حال طی روند کاهشی هستیم اما ابتلاها همچنان وجود دارد.»

طباطبایی در ادامه مصاحبه با ایسنا یادآوری کرده بود:

«شاید روند بیماری طی روزهای آتی همچنان کاهشی باشد، اما در نظر داشته باشیم که طی نوروز گذشته که آزادی بیشتری از نظر رفت و آمدها داشتیم، شاهد بروز پیک چهارم و پنجم کرونا پس از تعطیلات بودیم. متاسفانه مردم هم خسته شده‌اند و میزان رفت و آمد و مهمانی‌ها، مسافرت‌ها، دیدو بازدیدها، مراسم عروسی و ختم سر جای خود بازگشته است و به نظر می‌رسد این تغییر رفتارها بعد از تعطیلات نوروز مجددا مشکل‌آفرین باشد.»

دبیر بورد ریه اطفال کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا‌ احتمال داده بود که پس از تعطیلات نوروزی موج دیگری از بیماری ایران را فرابگیرد.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در ادامه سخنانش گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته خوزستان روز بدون فوتی را گذراند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۹ اسفند و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده‌اند که ۳۳۹ نفر از آنان به سبب ابتلا به موارد حاد بیماری می‌بایست در مراکز درمانی بستری شوند. در این بازه زمانی و بر اساس آمارهای رسمی ۶۰ بیمار کووید۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند  

وزارت بهداشت اعلام کرد در استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، سمنان، چهار محال و بختیاری، قزوین، بوشهر، ایلام، هرمزگان، کرمانشاه و خوزستان، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ گزارش نشده و در استانهای گلستان، قم، کردستان، یزد و خراسان جنوبی، فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت شده است.