به گزارش رسانه‌های داخلی ایران شامگاه شنبه دوم اردیبهشت خودرو حامل سرتیپ پاسدار حسین الماسی در مسیر بازگشت به داخل شهر هدف شلیک «افراد ناشناس» قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران شایعات منتشر شده در باره مجروحیت الماسی را به نقل از یک مقام آگاه تکذیب کرد و نوشت که او در سلامت کامل به سر می‌برد.

محمود آبسالان، محافظ الماسی که بنا به روایت رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران فرزند جانشین سپاه سلمان بود، در این رخداد کشته شد.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی- انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان بامداد سوم اردی‌بهشت به خبرگزاری‌های داخلی ایران گفت که عوامل تیراندازی به ایستگاه ایست بازرسی که به کشته شدن محافظ فرمانده تیپ ۱۱۰ سپاه سلمان زاهدان انجامید، دستگیر شدند.

او توضیح بیشتری در باره هویت افرادی که ادعا کرد به خودرو الماسی شلیک کرده‌اند، ارائه نداد و تنها گفت که تیراندازان «برخی اشرار» بودند و «اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی در حال انجام است».

تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی از جمله نیروهای مخصوص نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که دوره جنگ زیرمجموعه لشگر ثارالله به فرماندهی قاسم سلیمانی بود و در سال ۱۳۹۰ به عنوان تیپ مستقل آغاز به کار کرد.

یکی از ماموریت های این بخش از سپاه پاسداران که در دو دهه گذشته در استان سیستان و بلوچستان حضور پررنگ تر و گسترده‌تری داشته، «تامین امنیت پایدار» عنوان شده است.

حضور سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان به عنوان نیروی مرزبانی در دو دهه اخیر موجب تشدید درگیری‌های مسلحانه در این منطقه و گسترش نارضایتی عمومی شده است.

چند روز پیش از این حادثه یک مرکز گردشگری بومی در بلوچستان از سوی دو «فرد نظامی» به آتش کشیده شد.

در پانزدهم فروردین ماه نیز رسانه‌های داخلی ایران از کشته شدن یکی از ماموران مرزبانی در سراوان خبر دادند.

سپاه پاسداران به بهانه مبارزه با «اشرار» یا آنچه که «گروه های تروریستی» می نامند، بسیاری از فعالان مدنی و یا شخصیت‌های مذهبی سنی در بلوچستان را بازداشت و روانه زندان کرده است.