استیون سودبرگ
استیون سودربرگ

استيون سودربرگ، کارگردان سرشناس و موفق سینمای جهان اعلام کرد که قصد دارد تا مدت‌ها فیلم نسازد.

به گزارش رادیو زمانه، سودربرگ در حاشیه برگزاری شصت و ششمین جشنواره فیلم کن گفت: «قصد دارم تا مدت‌ها فیلم نسازم. نمی‌دانم چقدر این مدت طول می‌کشد.»

استیون سودربرگ با فیلم «پشت شمعدان» در جشنواره فیلم کن شرکت کرده و یکی از رقیبان اصغر فرهادی با فیلم «گذشته» به شمار می‌آید.

در «پشت شمعدان» مایکل داگلاس و مک دیمون بازی می‌کنند. این فیلم بر اساس یک رمان زندگی‌نامه‌ای ساخته شده و داستان زندگی و رابطه عاشقانه لیبراچی، پیانیست و خواننده ایتالیایی- لهستانی‌تبار آمریکایی را روایت می‌کند که در دهه‌های ۵۰ تا ۷۰ میلادی از مشهور‌ترین و گران‌ترین نوازندگان و خوانندگان جهان بود و در سال ۱۹۸۷ بر اثر بیماری ایدز درگذشت. فیلم توسط شبکه تلویزیونی «اچ بی‌ او» تهیه شده و در پیش‌نمایش‌هایش توجه بسیاری از منتقدان و علاقمندان به سینما را جلب کرده بود.

سودربرگ به پرسش خبرنگاران که آیا «پشت شمعدان» آخرین فیلم اوست، پاسخ روشنی نداد. این کارگردان پنجاه ساله گفت: «اگر چنین باشد، نمی‌توانم بگویم ناخشنود خواهم بود.»

سودربرگ در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم کن در سخنانی از تسلط پول بر سینما انتقاد کرده بود و پیش‌بینی کرده بود که به دلیل وحشت تولیدکنندگان هالیوود از سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های نه چندان سودآور ممکن است سینمای هالیوود در رقابت با سینمای بالیوود و فیلم‌هایی که با کمترین هزینه اما برای مخاطب عام ساخته می‌شوند و ارزش هنری چندانی ندارند، شکست بخورد.