دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC)  به دلیل سرکوب خونین جنبش اعتراضی در ایران و قطع دسترسی شهروندان ایرانی به اینترنت، وزیر کشور و وزیر ارتباطات دولت سیزدهم را همراه با شماری از مقامات دستگاه‌های امنیتی ایران تحت تحریم قرار داد.    

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت:

«حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز برای تضمین آزادی و کرامت انسانی افراد حیاتی است. ایالات متحده قطع اینترنت توسط دولت ایران و ادامه سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کند و در هدف قرار دادن کسانی که این اقدامات را هدایت و حمایت می‌کنند تردیدی نخواهد داشت.»

تحریم‌‌های اخیر ذیل فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ که ناظر است به نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلانی ایران و فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶ که ناظر است بر اعمال سانسور توسط حاکمیت اعمال می شوند.

 بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم که بر سرکوب اعتراضات نظارت مستقیم دارد و عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که مسئول قطعی اینترنت است، در صدر فهرست تحریم‌های تازه وزارت خرانه‌داری آمریکا قرار دارند.

حسین ساجدی‌نیا، معاون عملیات فرمانده نیروی زمینی ارتش و یدالله جوانی، معاون سیاسی فرماندهی سپاه نیز در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید ساجدی‌نیا هشت هزار مأمور را زیر سقف گشت ارشاد برای شناسایی و دستگیری زنانی که در برابر حجاب اجباری مقاومت می‌کنند بسیج کرده است.     

وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا به دلیل ارائه کمک‌های مالی و فن‌آوری به پلیس سایبری ایران و حسن رحیمی، فرمانده انتظامی تهران که بر طرح ناظر پلیس برای جرم‌انکاری زنانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند نظارت مستقیم دارد، حسین نجات، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله و از نزدیکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند.   

  کلیه دارایی‌ها این افراد که در ایالات متحده است مسدود می‌شود و کسانی که با این افراد معامله کنند نیز تحت تحریم قرار می‌گیرند.   

صبح پنجشنبه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در پراگ، در واکنش به سرکوب‌های خونین در ایران گفت اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است.

بورل گفت، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست بعدی‌شان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهند کرد.

همزمان با این تحولات، فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در نامه‌ای به خامنه‌ای اعلام کردند که در «زمان مناسب، پاسخی درس‌آموز» به معترضان می‌دهند.   داد.

محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی در  مسجد جمکران تهدیدکنان گفت: اگر امت حزب‌الله مطیع فرمان و قانون نبودند، در همان لحظات اول همه معترضان را «از خیابان جارو می‌کردند.»

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران در رخدادهای اخیر ۱۵۳ نفر تاکنون کشته شده‌اند که چندین نفر از آنان را نوجوانان تشکیل می‌دهند و نام‌هایی چون نیکا، غزاله، حنانه، ‌زکریا ، سارینا و … در میانشان دیده می‌شود. رادیو زمانه مستقلا ۱۷ تن از کشته‌شدگان را تایید کرده است.