بنا بر گزارش سنیدکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، داود رضوی، عضو هیأت مدیره این سندیکا طی تماس تلفنی با خانواده خود اطلاع داد که کماکان در انفرادی محبوس بوده و بازجویی ایشان به پایان نرسیده است.

داود رضوی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سه‌شنبه ۵ مهر، ۱۴۰۱ بازداشت و به بند انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

سندیکای شرکت واحد در خصوص وضعیت این فعال کارگری نوشته است:

«داود رضوی به علت مشکل عفونت فک و دندان‌، و عدم هضم مناسب غذا با مشکل معده مواجه شده و هم چنین دچار گزگز و بی حسی انگشتان دست شده است که به دنبال علائم به بهداری زندان مراجعه داده شد، اما طبق قوانین زندان دسترسی ایشان به داروی معده درد محدود می‌باشد، لذا انتظار می‌رود امکان معاینه مناسب و دسترسی به دارو و درمان مناسب  در اختیار ایشان قرار بگیرد».

در این گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد بار دیگر بازداشت داود رضوی و ‌دیگر فعالین صنفی در روزهای اخیر را محکوم کرده و هم‌چنین خواهان آزادی فوری او و دیگر نمایندگان و‌ فعالان زندانی سندیکا، رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، شد.

پیش از این، سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام کرده بود که ساعت یک بامداد ۲۹ اردیبهشت، چهار مأمور لباس شخصی وزارت اطلاعات به منزل داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد یورش بردند.

بنا به این گزارش، این حمله در حالی انجام شد که زهرا رضوی، دختر این فعال سندیکایی در خانه تنها بود و مأموران با شکستن درب منزل به زور وارد خانه شدند. یکی از مأموران در حالی که سلاح در دست داشت از زهرا رضوی که شوکه شده بود سراغ پدرش را گرفت و وقتی او به رفتار مأموران اعتراض کرد و گفت چرا به پدرم ابلاغ نمی‌کنید تا خودش را معرفی کند گفتند گوشی‌اش خاموش بود.

دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱، مسئولان قوه قضاییه و زندان اوین، برخی از فعالان کارگری و معلمان را برای تعیین وقت دادگاه فراخواندند. احضار این فعالان صنفی و کارگری برای تعیین وقت دادگاه در میان اعتراضات سراسری به قتل مهسا (ژینا) امینی، خانواده‌های آن‌ها را نگران کرده است.

رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، جهت تعیین وقت دادگاه احضار شدند. این زندانی‌های کارگری و صنفی از پوشیدن لباس زندان برای اعزام به دادگاه خودداری کردند و به همین جهت مسئولان زندان از اعزام‌شان به دادگاه جلوگیری کردند.

دادگاه حسن سعیدی ۲۳ مهر و دادگاه رضا شهابی ۲۴ مهر تشکیل خواهد شد.

رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ۲۲ اردیبهشت امسال به رغم بیماری در زندان حبس شده است. حسن سعیدی نیز ۲۸ اردیبهشت پس از اعتصاب رانندگان اتوبوسرانی تهران بازداشت و از آن زمان در زندان در حبس است.

سندیکای کارگران شرکت واحد در این‌باره اعلام کرده است که «در صورتی که برای حضور در دادگاه اجبار به پوشیدن لباس زندان کنند و بخواهند دستبند و پابند بزنند، فعالین سندیکایی زندانی در دادگاه حاضر نخواهند شد.»