الناز رکابی که بدون حجاب اجباری در مسابقات سنگ نوردی در کره جنوبی ظاهر شد همچنان تحت فشار نیروهای امنیتی است. در تازه‌ترین خبرها مشخص شده که او پس از مسابقه در کنترل نیروهای امنیتی قرار گرفته و پس از گذاشتن استوری اجباری، مصاحبه اجباری و دیدار اجباری با وزیر ورزش، اکنون در خانه‌ای بدون حضور خانواده‌اش تحت حصر است.

الناز رکابی پس از راهیابی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی در شرایطی که ایران هفته‌ها اعتراض سراسری را تجربه می‌کند، بدون حجاب اجباری مسابقه داد، اقدامی که به سرعت مورد توجه رسانه‌های جهان و ایرانیان قرار گرفت و در راستای اعتراضات سراسری به دنبال قتل حکومتی ژینا(مهسا امینی) تلقی شد.

الناز رکابی در نخستین واکنش یک استوری در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن گفته بود سهوا روسری‌اش افتاده است و دلیل آن استرس مسابقات بوده است.

این ورزشکار در استوری اینستاگرام از حساب کاربری منتسب به او به‌دلیل استفاده نکردن از روسری «عذرخواهی» کرد و نوشت:

«به دلیل زمان‌بندی نامناسب و فراخوانی غیرقابل پیش‌بینی برای صعود دیواره، پوشش بنده سهواً دچار مشکل شد.»

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های جدید زمانی که استوری اینستاگرام او پیش از بازگشت به ایران منتشر شد، اساسا گوشی تلفن همراه او در اختیارش نبوده است.

این صخره‌نورد ایرانی به محض ورود به کشور با رسانه‌های دولتی ایران مصاحبه‌ای انجام داد و در آن بر سهوری بودن افتادن حجابش تاکید کرد. این در حالی بود که صدها نفر بیرون فرودگاه به استقبال او رفته بودند. با این حال الناز رکابی را به سرعت از فرودگاه خارج کردند بدون اینکه هوادارانش را ببیند.

منابع آگاه می‌گویند رکابی بعد از رسیدن به فرودگاه به خانه نرفته و در محلی در بسته در آکادمی ملی المپیک تحت نظر ماموران لباس شخصی بوده است.

این ورزشکار ایرانی ساعاتی بعد در دیدار با علیرضا سجادی وزیر ورزش ایران دیده شده که در آن بدون مانتو و تنها با ژاکت ورزشی و کلاه‌ آن که بر سر کشیده بود حضور داشت.

منابع آگاه گفته‌اند که از الناز رکابی قبل از سفر به کره جنوبی، یک چک یک میلیارد تومانی بدون تاریخ و وکالت تام الاختیار به فدراسیون کوهنوردی برای اجرای سند ملک گرفته شده است.

الناز رکابی تهدید شده که در صورت همکاری نکردن، زمین خانوادگی آنها به ارزش حدود ۱۰ میلیارد مصادره می‌شود.

همزمان احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در نماز جمعه امروز جمعه ۲۹ مهرماه گفت:

«اخیراً یک دختر فریب‎خورده در سنگ‌نوردی روسری برداشت و در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برد. چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد، درحالی‌که او بازهم بدون حجاب، تنها به یک کلاه اکتفا کرده؟ شما وزیر کدام دولت هستید؟ دولتی که رئیس آن نایب‌رئیس دوم مجمع فقهای مجلس خبرگان است.»

وضعیت نهایی الناز رکابی هنوز مشخص نیست با این حال وزیر ورزش ایران گفته تحقیق درباره این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت که این به معنای ادامه بازجویی‌ها از اوست.

الناز رکابی در مسابقات آسیایی سئول پس از سه ورزشکار از کره جنوبی و ژاپن در رتبه چهارم قرار گرفت.