گروه «بلک ریوارد» متشکل از هکرهای ایرانی روز جمعه ۲۹ مهر ایمیلی را خطاب به شرکت توسعه انرژی اتمی ایران منتشر کرد که به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده بود در صورت عدم آزادی زندانیان و معترضان دستگیرشده در اعتراضات اخیر، اسنادی را که از هک وبسایت شرکت توسعه انرژی اتمی ایران به‌دست آورده‌، در اختیار عموم قرار خواهد داد. این گروه پیشتر نیز با هک و انتشار اطلاعات کارکنان شبکه برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی (پرس تی‌وی)، دانشگاه الزهرا و سازمان پزشکی قانونی از آن‌ها خواسته بود با اعتراضات مردم همراه شوند.

یک روز پس از این ضرب‌الاجل، هکرها حجمی معادل ۵۰ گیگابایت از اسناد فوق را با ذکر نام «مهسا امینی» و شعار «زن‌زندگی‌آزادی» در کانال تلگرام و توییتر خود منتشر کردند. گفته می‌شود این اسناد بخشی از قراردادها، دستمزدها و ایمیل‌های رسمی رد و بدل شده میان مسئولان و همچنین تصاویر و نقشه‌های مرتبط با تأسیسات اتمی را دربر می‌گیرد.

اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی یکشنبه یکم آبان/۲۳ اکتبر در واکنش به انتشار این اسناد، ناچار به تأیید هک شد، اما اعلام کرد: «مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با هدف جلب توجه عموم و فضاسازی‌های رسانه‌ای صورت گرفته است.»

واحد فناوری اطلاعات شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی که نیروگاه اتمی بوشهر از زیر مجموعه‌های آن است، گزارش داد:

«دسترسی غیرمجاز از مبداء یک کشور خارجی مشخص، به سامانه پست الکترونیک این شرکت منجر به انتشار محتوای برخی از پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شد.»

این گزارش ادعا می‌کند ایمیل‌های فاش‌شده حاوی «پیام‌های فنی» و «تبادلات معمول و جاری روزمره» بوده‌اند و واحد فناوری در کمترین زمان ممکن اقدامات اولیه و پیشگیرانه خود را در زمینه این رخنه اطلاعات انجام داده است. در ادامه گزارش آمده:

«بدیهی است هدف از انجام این‌گونه تلاش‌های غیرقانونی که از روی استیصال انجام می‌شود، به منظور جلب توجه عموم، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی بوده و فاقد هرگونه ارزش دیگری است.»

با این‌حال به‌رغم این‌که جزئیات اسناد منتشرشده هنوز به صورت دقیق تحت بررسی و تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است، کارشناسان اسناد فاش‌شده شامل عکس‌ها و نقشه‌هایی از تاسیسات هسته‌ای، قراردادهای میان نیروگاه بوشهر و شرکت‌های دیگر، فیش‌های پرداخت، اسناد مربوط به ارزیابی ایمنی تاسیسات اتمی و همچنین محل دفن زباله‌های اتمی را در تصویر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی با اهمیت می‌دانند.

ایران در ماه‌های اخیر مانع از ادامه نظارت آژانس بر برنامه هسته‌ای خود شده و خواهان آن است که در مذاکرات احیای برجام پرونده هسته‌ایش در آژانس بسته شود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌تازگی گفته است هیچ پیشرفتی در حل و فصل مسائل پادمانی درباره آثار اورانیوم غنی‌شده در سه مکان‌ اعلام‌نشده هسته‌ای ایران به‌دست نیامده است.

ذخایر اورانیوم ایران هم تا ۳۰ مرداد / ۲۱ اوت با افزایش ۱۳۱,۶ کیلوگرم به سه هزار و ۹۴۰ کیلوگرم رسیده است که در صورت غنی‌سازی بیشتر کفاف تولید بمب اتمی را می‌دهد. میزان ذخایر اورانیوم کم‌غلظت اورانیوم ایران نیز ۱۹ برابر بیشتر از حد مجازی است که در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ تعیین شده است.