شورای صنفی دانشجویان کشور، عصر چهارشنبه چهارم آبان گزارش داد پس از تظاهرات و تجمع‌های پرشور و پرشمار دانشجویان دانشگاه تهران، نیروهای سرکوب به کوی دانشگاه، پردیس شمالی و پردیس مرکزی این دانشگاه حمله کردند.

این نیروها شامل افراد لباس شخصی و یگان ویژه‌ گزارش شدند که به سمت دانشجویان معترض، گلوله پلاستیکی، گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

آنان تعدادی دانشجو را بازداشت کردند و تعداد نامشخصی از دانشجویان زخمی شدند.

ویدئویی از نیروهای لباس شخصی در محوطه ورزشی دانشکده تربیت‌‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران منتشر شده که آنان با هم و به شکل هماهنگ کمین گرفته‌اند و بعد به سمت دانشجویان می‌دوند و تیراندازی می‌کنند.

دانشجویان در مقابل فریاد می‌زنند «بی‌شرف، بی‌شرف».

دانشجویان دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران، تصویر پوکه‌های گاز اشک‌آور، ساچمه‌ها و گلوله‌های پلاستیکی را که از سوی نیروهای سرکوب به سمت آنها شلیک شده، منتشر کردند.

با وجود شلیک گلوله و تلاش برای سرکوب، اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران به‌ویژه در کوی دانشگاه همچنان ادامه دارد. در پیامی که در کانال شورای صنفی دانشجویان کشور از سوی دانشجویان دانشگاه تهران منتشر شده، آمده است که مقاومت آنها ادامه دارد:

«مقاومت هنوز از بین نرفته و دانشجویان قوی ایستاده‌اند.»

ویدیویی هم از منطقه کوی دانشگاه منتشر شده که نشان دهنده نیروهای مسلح یگان ویژه است. آنان بخشی از شیشه‌های خوابگاه پسران را می‌شکنند، سلاح دستشان را به سمت طبقه همکف و داخل خوابگاه هدف می‌گیرند و با دادن فحش رکیک به دانشجویان می‌گویند: «بیا بیرون!»

بیشتر حمله‌ها با گلوله ساچمه‌ای در کوی پسران دانشگاه تهران (خوابگاه پسران)، پردیس فنی در منطقه امیرآباد، دانشکده زبان‌ها و دانشکده تربیت‌بدنی گزارش شده است.

چند نفر از دانشجویان با گلوله ساچمه‌ای زخمی شدند که تصویر برخی از آنها تاکنون منتشر شده است؛ از جمله دانشجویی که ساچمه به نزدیک چشمش خورده.

دانشجوی دیگری که از زخم او فیلم گرفته، می‌گوید: «می‌توانست کور شود …»

در پیام دیگری در کانال تلگرامی‌شان، دانشجویان دانشگاه تهران کمک می‌طلبند:

«اگر در اطراف پردیس مرکزی و پردیس شمالی دانشگاه تهران قرار دارید به‌منظور امدادرسانی، با همراه داشتن وسایل کمک‌های اولیه به یاری دانشجویان دانشگاه تهران بشتابید.»

یک منبع از داخل دانشگاه به زمانه گفت:

«بچه‌ها را ساچمه زدند. از همین راهرو، ۱۰ نفر ما زخمی بردیم داخل. باید ساچمه‌ها را در بیاوریم … ضدعفونی کنیم. وسیله نیست اینجا. کمک‌های اولیه نیست. بیرون هم گارد کمین کرده. کسی نمی‌تواند برود کمک بگیرد.»

یگان ویژه سرکوب وارد کوی دانشگاه و دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران شده است و به دانشجویان به‌صورت مستقیم تیراندازی می‌کند.

به غیر از این دو منطقه، بیشتر نیروهای داخل دانشگاه لباس‌شخصی‌های مسلح هستند. بیرون دانشگاه گارد ویژه کل دانشگاه را محاصره کرده است و مشغول گشت‌زنی است. گاردی‌ها، دانشجویانی را که خارج می‌شوند، کتک می‌زنند و بازداشت می‌کنند.

پیش از حمله نیروهای سرکوب، تجمع‌ها و تظاهرات‌ها در دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران شکل گرفت و سپس همه به سمت پردیس مرکزی حرکت کردند. در پردیس شمالی هم تجمع چشم‌گیری شکل گرفت.

تصویری از صفحه اول بیانیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های تهران به مناسبت چهلم ژینا (مهسا) امینی

پیش از این تجمع‌ها، دانشگاه‌های شهر تهران از جمله تهران، بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و علامه طباطبایی در بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین روز قتل ژینا (مهسا) امینی نوشتند که با معترضان خیابان‌های کشور همگام هستند و به حکومت هشدار دادند:

«ما هشدار می‌دهیم که این‌بار صدای دانشجویان خاموش شدنی نیست …. ما عزادار خون‌های ریخته شده در بیش از یک ماه گذشته هستیم اما به خوبی می‌دانیم فرصتی برای فرو خوردن اندوه خود نداریم و به همین خاطر حضور اعتراضی خود را تا رسیدن به تمامی خواسته‌های خود ادامه خواهیم داد.»