جسد در بخش چرخ یک هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت هوایی لوفت‌هانزا در فرودگاه فرانکفورت پیدا شده است. شرکت‌های هوایی لوفت‌هانزا و آسترین ایرلاینز اتریش پروازهای خود به ایران را به حالت تعلیق در آوردند.

بنا به گزارش پلیس آلمان، بامداد پنج‌شنبه ۵ آبان / ۲۷ اکتبر کارکنان تعمیر و نگهداری فرودگاه فرانکفورت آلمان از پیدا شدن جسد یک مرد در قسمت چرخ یک هواپیمای ایرباس متعلق به خطوط هوایی لوفت‌هانزا خبر دادند. این هواپیما ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد پنج‌شنبه از مبدا تهران به مقصد فرانکفورت پرواز کرده بود.

به گفته سخنگوی پلیس، کارمندان جسد را چهار ساعت پس از شروع کارشان در حین تعمیر و نگهداری کشف کردند.

هواپیمای لوفت‌هانزا بامداد پنج‌شنبه با شماره پرواز «اِل‌اچ ۶۰۱» از تهران برخاست و به گفته سخنگوی پلیس، ساعت ۵ صبح در فرانکفورت به زمین نشست.

جزئیات بیشتر درباره هویت و پیشینه این مرد روشن نیست. همچنین مشخص نیست که این فرد چه مدت در قسمت از هواپیما به‌سر برده است. طبق جدول زمانی، پرواز مستقیم در این مسیر پنج ساعت و نیم طول می‌کشد.

پس از این رویداد شرکت هوایی لوفت‌هانزا به‌طور موقت پروازهای خود به تهران را به حالت تعلیق درآورد. در حال حاضر آسترین ایرلاینز، شرکت هوایی اتریش نیز دیگر به ایران پرواز نمی‌کند. این دو شرکت گفته‌اند فعلاً پروازهای روز جمعه تعلیق می‌شوند. خطوط هوایی به‌دلیل وضعیت متشنج در ایران احتیاط خاصی به خرج می‌دهند.

در پی قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی توسط گشت ارشاد سراسر ایران صحنه اعتراضات عمومی جوانان و به‌ویژه زنان است و معترضان خواهان تغییر حکومت اسلامی شده‌اند. این اعتراضات پنج هفته است که ادامه دارد و در آن‌ها صدها نفر کشته، زخمی و بازداشت شده‌اند. خیزش سراسری در ایران بازتاب گسترده‌ای در سطح بین‌المللی داشته است.

وزارت امور خارجه آلمان در حال حاضر به شهروندان خود توصیه کرده است که به‌دلیل این شرایط از سفر به ایران خودداری کنند.

در روزهای اخیر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که تحریم‌های بیشتری علیه مقام‌های جمهوری اسلامی در راه است و آن‌ها به‌دلیل سرکوب مردم معترض با محدودیت‌هایی در سفر به اروپا روبه‌رو خواند شد. روز گذشته وزارت امور خارجه ایران به‌نشانه اعتراض به این سخنان سفیر آلمان در تهران را احضار کرد.