روز جمعه ۱۳ آبان مراسم چهلم شیرین علیزاده خوانساری در باغ رضوان اصفهان با سرکوب مأموران امنیتی روبه‌رو شد. نیروهای امنیتی و نظامی اصفهان حتی اجازه‌ برگزاری مراسم چهلم این جان‌باخته را نداده‌ بودند و از همان ابتدا به سوی مردم با سلاح ساچمه‌ای تیراندازی کردند.

اما با وجود جو شدید امنیتی در این مراسم، جمعیت زیادی در آن حضور یافتند. 

تا کنون ویدئوهای مختلفی از مراسم چهلم شیرین علیزاده خوانساری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در یکی از ویدئوها معترضانی را در باغ رضوان می‌بنیم که شعار می‌دهند: «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه». 

در ویدئوهای مراسم شیرین علیزاده مردم شعارهای متفاوتی سر دادند از جمله «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم»، «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور»، «ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر دیکتاتور»، «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه»، «آزادی، آزادی، آزادی»، «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» و غیره. 

مأموران اما اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را با خشونت پاسخ دادند و به حاضران شلیک کردند. در یکی از ویدئوها می‌بینیم که با تفنگ ساچمه‌ای به پای یکی از حاضران شلیک کرده‌اند.  

در ویدئویی دیگر می‌بینیم که کمربندی باغ رضوان توسط مردم معترض اصفهان مسدود شده است. 

شیرین علیزاده خوانساری ۳۵ ساله و مادر یک پسر هفت ساله بود. او در واقع شهروند خبرنگاری بود که در حین فیلمبرداری از اعتراضات در مقابل فرزند هفت ساله‌اش به دست یگان ویژه کشته شد. 

شیرین علیزاده خوانساری در روز ۳۱ شهریور در حالی‌که در حال بازگشت از مسافرت بود، در شهر ساحلی عباس‌آباد در حال فیلمبرداری از معترضان در این شهر، هدف گلوله قرار گرفت و در خودرو، مقابل همسر و پسر هفت ساله‌اش جان باخت. 

لحظه قتل شیرین علیزاده خوانساری توسط نیروهای یگان ویژه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. ویدئوی قتل او همان ویدئویی بود که خودش با شجاعت در حال فیلمبرداری کردن بود و خشونت و قتل معترضان را روایت می‌کرد. ویدئو با شلیک گلوله به شیرین علیزاده قطع می‌شود. 

نیروهای امنیتی جسد شیرین علیزاده خوانساری را به‌مدت یک ماه به گروگان گرفتند تا خانواده او سکوت کنند. در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که نیروهای امنیتی خانواده مقتول را تهدید کرده‌‌ بودند که در صورت اعتراض، اعضای خانواده را بازداشت و سربه‌نیست خواهند کرد.

۱۳ آبان همزمان مراسم چهلم جاوید نامان، کنعان آقایی، محمد حسن ترکمان، محمود کشوری و سالگرد ستار بهشتی نیز بود. این آیین‌ها نیز با وجود سرکوب و خشونت نیروهای امنیتی برگزار شدند. برای نمونه، در شاهین شهر نیز همچون باغ رضوان اصفهان، در مراسم محمدحسن ترکمان خشونت بسیاری از سوی مأموران امنیتی به مردم معترض اعمال شد.