خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۵ آبان از مرگ ۴ عضو نیروی انتظامی در شهرستان بمپور سیستان و بلوچستان خبر دادند. طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، در ایستگاه حفاظت جاده‌ای محور ایرانشهر-بمپور یکی از سربازان نیروی انتظامی به سوی دیگر سربازان و کارکنان تیراندازی کرده و سه تن از کارکنان پایور و یک سرباز وظیفه را کشته است.

علیرضا صیاد، فرمانده انتظامی بمپور دلیل تیراندازی را «اختلاف شخصی بین سرباز ضارب با یکی از سربازان» عنوان کرده که به گفته او به تیراندازی ضارب و مداخله سایر کارکنان حاضر در مقر و کشته‌شدن چهار تن از آن‌ها منجر شده است.

او همچنین از دستگیری این سرباز و تحویل او به مراجع قضایی خبر داد.

جزئيات دیگر این تیراندازی مشخص نیست اما با توجه به سرکوب خونین اعتراضات هفته‌های گذشته در سیستان و بلوچستان، امکان دارد این حادثه برخلاف روایت رسمی به اعتراضات سراسری مرتبط باشد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر دست‌کم سه جمعه خونین را در سیستان و بلوچستان و به‌ویژه زاهدان رقم زده و مردم را با استفاده از تسلیحات جنگی به خاک و خون کشیدند.

سازمان حقوق بشر ایران در آخرین گزارش خود که شنبه ۱۴ آبان منتشر شد، تأیید کرد که حکومت ایران حداقل ۱۱۸ شهروند سیستان و بلوچستان از جمله کودکان را به قتل رسانده است. عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان هم اعلام کرد نیروهای امنیتی جمعه ۱۳ آبان دست‌کم ۱۶ نفر را در خاش کشته‌اند.

روز یکشنبه همزمان با انتشار این خبر، خبر دیگری مبنی بر حمله به یک مقر نظامی در ماهشهر خوزستان منتشر شد.

خبرگزاری‌ها در ایران این حمله را «تروریستی» خواندند. معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی عصر خوزستان در اطلاعیه‌ای مبهم حمله به مقر نظامی در ماهشهر را به «نیروهای ضد انقلاب» نسبت داد و اعلام کرد این حمله ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد یکشنبه ۱۵ آبان با تیراندازی دو موتورسوار به سمت مقر انجام شده است.

طبق این اطلاعیه یکی از دو موتورسوار با شلیک گلوله زخمی شده و جان خود را از دست داده است. نفر دوم اما هنوز دستگیر نشده است.

هویت این افراد و محل دقیق این حمله مشخص نیست.