در جریان اعتراضات پنج‌شنبه ۲۶ آبان در سالگرد آبان ۹۸، دست‌کم شش شهروند کُرد در شهرهای سنندج، بوکان و سقز کشته شدند.

هویت این شش نفر آزاد حسین‌پور، آرام حبیبی، شاهو بهمنی، غفور مولودی، عبدالرحمن بختیاری و میلاد معروفی اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات رسیده به زمانه آزاد حسین‌پور، شهروند مهابادی در جریان پنج‌شنبه شب ۲۶ آبان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.

شبکه حقوق بشر کردستان نیز کشته شدن آزاد حسین‌پور را تایید کرده است. طبق ویدیوی منتشر شده از لحظه کشته شدن آزاد حسین‌‌پور، گلوله به نیم‌تنه‌ی بالا این شهروند اصابت کرده است. شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید بعد از انتقال پیکر این شهروند مهابادی به بیمارستان، نیروهای امنیتی بیمارستان را محاصره کردند.

عبدالرحمن بختیاری، دیگر شهروند معترض است که در سقز کشته شد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان اعلام کرده عبدالرحمن بختیاری، از معلمان بازنشستە سقزی پنج‌شنبه شب ٢٦ آبان مقابل درب منزل‌اش با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد.

عبدالرحمن بختیاری پس از مورد اصابت گلوله قرار گرفتن به بیمارستان تامین اجتماعی سقز منتقل شد و به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان نیروهای امنیتی بیمارستان را محاصره کردند تا همانند دانیال پابندی به صورت مخفیانه جسد را دفن کنند.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داده که عبدالرحمن بختیاری با اصابت گلوله به سرش کشته شده است.

امروز در شهر سنندج مراسم چهلم چهار تن از کشته‌شدگان اعتراض‌های شنبه ۱۶ مهر برگزار شد و تعدادی زیادی از شهروندان با حضور بر سر مزار این جان باخته‌ها یاد آنها را گرامی داشتند، سرود خواندند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. سپس به مانند دو روز گذشته اعتراض‌های گسترده‌ای در شهر سنندج به وقوع پیوست که بر اثر برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و تیراندازی، دست‌کم دو شهروند به نام‌های آرام حبیبی و شاهو بهمنی کشته شدند.

منابع زمانه کشته شدن شاهو بهمنی را تایید کرده‌اند.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داده دست‌کم ۱۰ شهروند از جمله یک کودک ۸ ساله نیز در جریان اعتراض‌های سنندج زخمی شدند.

در شهر بوکان پنج‌شنبه ۲۶ آبان اعتراض‌های گسترده‌ای در جریان بود و به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان در این شهر نیز دست‌کم دو نفر به نام‌های میلاد معروفی و غفور مولودی بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

میلاد معروفی، ورزشکار ۲۳ ساله توسط نیروهای بسیج کشته شد.

از آغاز اعتراض‌های سراسری اخیر تعدادی زیادی از شهروندان در شهرهای مختلف ایران بر اثر خشونت به کار گرفته و تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

در سومین سالگرد اعتراضات سراسری آبان ۹۸ بر اساس فراخوان‌هایی که از قبل اعلام شده بود، از صبح روز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ شهرهای مختلف شاهد اعتصاب‌ها و اعتراض‌های سراسری بود و در بسیاری از شهرها اعتراضات با یورش نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد، از جمله سنندج، سقز، بوکان، کامیاران، تهران، قزوین، اراک، شیراز و ایذه.

هنوز آماز مشخصی از تعداد افراد کشته شده و زخمی‌ها در جریان اعتراضات سه‌شنبه در دست نیست، اما برخی گزارش‌ها از کشته شدن دو شهروند معترض در سنندج نیز حکایت دارد.