شنبه ۲۸ آبان، باز هم خیابان‌ها و شهرهای مختلف ایران صحنه اعتراض است. دانشگاه‌ها در تحصن و اعتصابند، دانش‌آموزان شعار می‌دهند و کسبه مغازه‌های خود را باز نکرده‌اند. مراسم تشییع و تدفین کشته‌شدگان روزهای اخیر در جریان است و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب مردم فریاد می‌زنند: «مرگ بر دیکتاتور.»

روز شنبه مراسم تشییع پیکر حمیدرضا روحی و کمال احمدپور تشییع شد. این دو جوان از کشته‌‌شدگان اعتراضات، در شهر زیبای تهران و مهاباد بودند، مراسم تشییع آنها صحنه اعراض مردم بود.

در مهاباد تجمع خیابانی با شعارهای «‌مرگ بر دیکتاتور» و «ژن ژیان ئازادی» سر دادند و خیابان‌ها را بستند. تصاویر نشان می‌دهد که مردم و به ویژه زنان در کف خیابان نشسته‌اند و سرودهای انقلابی پخش می‌شود.

همزمان در این شهر مراسم خاکسپاری کمال احمدپور در جریان بود که شهروندان با حضور گسترده مردم معترض آن را به عرضه اعتراض تبدیل کردند. در این مراسم سرودهای انقلابی پخش شده است.

در مراسم خاکسپاری کمال احمدپور مهاباد، مردم شعار دادند: «کرد بلوچ آذری، آزادی و برابری».

حمیدرضا روحی، در شهر زیبای تهران کشته شد. در مراسم خاکسپاری او مردم شعار «این گل پر پر ماست، هدیه به میهن ماست» سر دادند.

Ad placeholder

طبق ویدئوهای منتشر شده، شهر زاهدان همچنان صحنه اعتراضات است و معترضات با روشن کردن آتش مسیرها را بسته‌اند.

به دنبال کشته شدن چندین کودک و نوجوان در روزهای اخیر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران فراخوان اعتصاب مدارس دولتی و غیردولتی را در روزهای یک‌شنبه ۲۹ و دوشنبه ۳۰ آبان صادر کرده است.

دانشجویان در تحصن

دانشگاه‌‌ها در نخستین روز هفته به صحنه اعتراضات برگشتند. تجمع و تحصن‌های دانشجویی ادامه یافته و دانشجویان به بازداشت و کشته شدن دانشجویان اعتراض می‌کنند. اعتراضات صنفی تنها اعتراض دانشجویان نیست. آنها ازاعتراضات سراسری مردم ایران هم حمایت می‌کنند.

در دانشگاه آزاد شهر قدس یادبود حمیدرضا روحی، دانشجوی کشته شده این دانشگاه برگزار شد. دانشجویان شعار دادند: «حمیدرضا رو کشتن، اسم بسیج گذاشتن …»

دانشجویان عکس‌های این جوان را بالای سر بردند و هم شعار دادند: «‌بسیجی جیر‌ه‌خور، آخرشه خوب‌ بخور» سر دادند.

شنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۱ دیوارنویسی در دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضی دانشگاه خوارزمی به یاد کیان پیرفلک صورت گرفت.

در دانشگاه تهران دانشکده زیست شناسی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشجویان معترض سرود ای ایران را خواندند.

در دانشکده علوم پزشکی تبریز دانشجویان شعار دادند: «‌بسیجی سپاهی داعش ما شمایی» تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه تبریز در واکنش به کشته شدن آیلار حقی، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه آزاد تبریز که روز ۲۵ آبان به‌دست نیروهای سرکوب‌گر به قتل رسید شعار دادند: «می‌کشم می‌کشم هر آن‌که خواهرم کشت» و «ما همه ایلار هستیم، بجنگ تا بجنگیم …»

Ad placeholder

در دانشگاه شیراز دانشجویان به «هتاکی به حریم دانشگاه از سوی یگان ویژه» اعتراض و تجمع کردند و شهار «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

دانشجویان مهندسی نفت دانشگاه تهران بیانیه‌ای منتشر کردند. در این بیانیه طرح مطالباتی از جمله آزادی دانشجویان زندانی، لغو ممنوع‌الورودی‌ها، تامین امنیت دانشجو در دانشگاه و خوابگاه و خروج تمامی نیروهای امنیتی از دانشگاه، مطرح شده. دانشجویان این دانشگاه اعتصاب کردند و به کلاس نرفتند.

در دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت تهران هم تعدادی از دانشجویان بیانیه‌ منتشر کردند و اعتصاب کردند.

اعتصاب‌ها ادامه دارد

در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان، کسبه، بازاریان و کارکنان برخی واحدهای صنعتی کار را تعطیل کرده‌بودند

اعتصاب کارکنان شرکت کروز که از تولید‌کنندگان قطعات یدکی خودرو است، روز گذشته اعتصاب کردند که امروز هم این اعتصاب ادامه داشته است.

ویدیوها نشان می‌دهد که در سنندج مغازه‌ها بسته است.

در سقز هم کسبه تعطیلی روزهای گذشته، مغازه‌های خود را تعطیل نگه داشتند.