در اولین ساعت‌ بامداد دوشنبه ۳۰ آبان، سپاه پاسدران جمهوری اسلامی با موشک‌های زمین به زمین و با پهپادهای انتحاری به اردوگاه‌های حزب دمکرات کردستان ایران و کومله در اقلیم کردستان عراق حمله کرد. سپاه پاسداران در داخل خاک ایران به معترضان در شهرهای کرد و به‌ویژه در مهاباد حمله کرده است.

شبکه «العالم» جمهوری اسلامی به نقل از پایگاه «صابرین نیوز» که نزدیک به سپاه پاسداران است نوشت که سپاه چهار فروند موشک به مقر حزب دموکرات کردستان ایران در کویسنجق پرتاب کرده و با پهپادهای انتحاری اردوگاه این حزب در جژنی‌کان در نزدیکی روستای بهارکا در اقلیم کردستان را هم مورد حمله قرار داده است. مقام‌های محلی در اقلیم کردستان می‌گویند تعداد موشک‌های شلیک شده به کویسنجق سه فروند بوده است.

شبکه تلویزیونی «روداو» تصویر حمله سپاه پاسداران به مقر حزب دمکرات کردستان را که از خوابگاه دانشگاه کویسنجق گرفته شده است، منتشر کرد:

نباز عبدالحمید، شهردار اربیل به «کردستان۲۴» گفت که دو پهپاد در اردوگاه جژنی‌کان در نزدیکی روستای بهارکا اربیل سقوط کردند که حملات آنها تلفات جانی به جای نگذاشت. در نتیجه این حملات آژیر خطر کنسولگری آمریکا در شهر اربیل به صدا در آمد.

«العالم» نوشت که سپاه به مقر حزب کومله در مناطق زرگویز و پاناکوره در نزدیکی سلیمانیه عراق هم با پهپاد حمله کرده است.

شبکه «کردستان۲۴» از قول طارق حیدری، فرماندار کویسنجق، نوشت که سه موشک زمین به زمین سپاه به کویسنجق اصابت کرده و در این حملات دست‌کم یک نفر کشته شده است. اما یک ساعت بعد، وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که حملات موشکی و پهپادی سپاە پاسداران بە مواضع احزاب کرد ایرانی در اربیل و در سلیمانیە زخمی و یا کشته به جای نگذاشته است.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مدت‌هاست که می‌خواهد مقام‌های عراق و اقلیم کردستان را برای خلع سلاح احزاب کرد مخالفش که در اقلیم مستقر هستند قانع کند اما آنها به این خواست رضایت نداده‌اند. آسوشیتدپرس شنبه ۲۸ آبان به نقل از چند شخصیت سیاسی از اقلیم کردستان و عراق فاش کرده بود اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس در سفر از پیش اعلام نشده به عراق مقام‌های این کشور را به حمله نظامی به شمال عراق تهدید کرده است.

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به حملات بامداد دوشنبه واکنش نشان داد و نقض حاکمیت کردستان از سوی ایران را محکوم کرد.

جمهوری اسلامی ایران از آغاز اعتراضات به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی که بیش از دو ماه است ادامه دارد، احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دمکرات کردستان ایران و کومله را به مداخله در اعتراضات و تحریک معترضان و همچنین انتقال سلاح به ایران متهم کرده است. احزاب کرد این اتهام‌ها را به‌صراحت رد کردند.

در ۱۴ نوامبر، در حملات ایران به احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اربیل و سلیمانیه، سه نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند. همچنین در ۲۸ سپتامبر، جمهوری اسلامی در حمله به مقر احزاب کرد در اقلیم، ۹ نفر را کشت.

هم‌زمان با حمله به اردوگاه‌های احزاب کرد، سپاه پاسداران در سرکوب نظامی شهرهای کرد در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه، با یگان ویژه فراجا همراه شده است. در مهاباد به سمت معترضان با گلوله شلیک کردند و نفربرهای ضد شورش در خیابان‌های مهاباد گشت‌زنی می‌کنند. این شدیدترین حمله سرکوب‌گران به مهاباد از آغاز اعتراضات به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی است.