روز جمعه ۴ آذر، دو تن از کارکنان رسمی صنعت نفت شاغل در شرکت نفت و گاز پارس که برای تماشای مسابقات جام جهانی به قطر رفته‌اند، در جریان مسابقه تیم ایران در برابر ولز، بنری حاوی خواست «اجرای ماده ۱۰» را مقابل دوربین گرفتند. بر روی بنر نوشته شده است: «پاینده باد ایران، به افتخار همکاران سکوهای پارس جنوبی».

یک کانال اطلاع‌رسانی کارکنان رسمی نفت در توضیح همراه عکس نوشته که «از وضعیت جاری کشور ناراحت و افسرده هستیم.»

آن‌ها در یادداشت کنایه‌آمیزی خطاب به وزیر نفت نوشته‌اند:

«جناب وزیر، تیمی از کارشناسان که اتفاقا در خط مقدم تولید حضور دارند، جهت رایزنی برای اجرای ماده ۱۰ در قطر حضور دارند. شما و معاونتان در سرمایه‌های انسانی، انرژی و تمرکز خود را به توجیه سایر کشورها اختصاص دهید.»

کارکنان رسمی نفت در ادامه افزوده‌اند در شرایط کنونی کشور، پیروزی تیم ایران در مسابقه امروز برایشان بی‌اهمیت است.

تیم ملی هم‌اکنون در قطر در مسابقات جام جهانی حاضر است. بازیکنان تیم ملی در بازی نخست سرود جمهوری اسلامی را نخواندند اما در بازی بعد این سرود را خواندند. آنها ۶ ــ ۲ بازی اول را به انگلیس واگذار کردند و بازی دوم را ۲ بر صفر از ولز بردند.

بازیکنان تیم ملی از جمله به دلیل دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی پیش از اعزام به قطر و نیز انتشار تصویرهای خندان آنها در برنامه عکاسی فیفا هدف انتقادهای گسترده بودند.

در جریان مسابقه امروز تیم فوتبال ایران، جمعی از ایرانیان در اقدامی دیگر به جای تشویق تیم ایران، با سرداد شعار یاد علی دایی و وریا غفوری را گرامی داشتند. علی دایی و وریا غفوری از اعتراضات سراسری مردم حمایت کرده و همبستگی خود را با جنبش زن، زندگی، آزادی اعلام کرده‌اند. ووریا غفوری روز پنجشنبه ۳ آذر در همین رابطه دستگیر شد.

کارکنان رسمی نفت نوشته‌اند:

«آنقدر از شرایط جاری افسرده و ناراحت هستیم که در مورد برد تیم فوتبال نظری ندهیم و در یک کلام بی‌اهمیت باشد، اما این عکس از همکاران نفت و گاز پارس را به جهت صدور ماده ۱۰ به جام‌جهانی منتشر کردیم و بابت دغدغه داشتن از آنها تشکر می‌کنیم.»

اجرای ماده ۱۰ خواست هزاران تن کارکنان رسمی نفت است. این قانون که تعیین میزان حقوق کارکنان رسمی نفت را از سایر کارکنان دولت منفک می‌کند، سال ۱۳۹۱ در مجلس تصویب شده است. سال ۱۳۹۴ هم آئین‌نامه اجرایی آن تهیه شده اما وزارت نفت در تمام این سال‌ها برغم اعتراضات و اعتصاب کارکنان رسمی نفت، از اجرای آن سر باز زده است. کارکنان مناطق عملیاتی نفت و گاز آخرین بار در آبان در سکوهای نفتی به اعتصاب غذای نمادین دست زدند و از ارسال گزارش روزانه به مقامات مافوق خودداری کردند.