بازجویان اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان را که از مهرماه امسال بار دیگر بازداشت و در زندان بزرگ تهران حبس شده است، کتک زده‌اند. وضعیت جسمی او در زندان نامساعد توصیف می‌شود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان شامگاه شنبه پنجم آذر ماموران زندان اسکندر لطفی را به اتاق بازجویی برده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. شدت ضرب و شتم به گونه‌ای بوده که این معلم بازنشسته در چند روز گذشته وضعیت جسمی وخیمی داشته و تا کنون هیچگونه رسیدگی‌ای به وضعیت او و درمانی صورت نگرفته است.

ماموران امنیتی اسکندر لطفی را همراه با مسعود نیکخواه در شانزدهم مهر ماه امسال بار دیگر بازداشت کردند. این دو عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان هستند که اردیبهشت ماه سال جاری نیز به همراه چند تن دیگر از اعضای تشکل‌های صنفی معلمان بازداشت و زندانی شده بودند.

در یک خبر دیگر از زندان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گزارش کرده است حال رضا شهابی، عضو هیئت مدیره این سندیکا در زندان اوین وخیم شده و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. ماموران امنیتی رضا شهابی را در اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت کردند. او را در یک سناریو ساختگی امنیتی بدون حضور خودش در دادگاهی که سندیکای اتوبوسرانی آن را «بی‌دادگاه‌» خواند، محاکمه کردند.

بنا بر گزارش سندیکا پزشکان به رضا شهابی گفته‌اند که باید فوری تحت عمل جراحی قرار بگیرد و و در صورت عمل نشدن به صورت فوری، احتمال پارگی دیسک و صدمات جبران‌ناپذیر وجود دارد.

ناراحتی شدید در گردن و ستون فقرات پیامد بازداشت، شکنجه و زندان طولانی مدت رضا شهابی در سال ۱۳۸۹ است. او پس از آزادی در آن دوره ناچار به عمل جراحی شد اما فشار بازجویی طولانی مدت در بازداشت مجدد و اعتصاب غذا او در اعتراض به بازداشت غیرقانونی این بیماری را تشدید کرده است.

او به همراه حسن سعیدی از اردیبهشت امسال در زندان اوین حبس شده‌اند. نهادهای امنیتی و قضایی در یک سناریو کاملا ساختگی و امنیتی این دو عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی و سه عضو تشکل‌های صنفی معلمان را به ارتباط با خارج از کشور به قصد براندازی متهم می‌کنند.

سندیکای کارگران اتوبوسرانی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان اتهام ساختگی به شهابی، سعیدی و سه معلم زندانی _ جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و رسول بداقی_ را بی اساس دانسته و رد کرده‌اند.

کیوان مهتدی، نویسنده و مترجم هم در رابطه با این پرونده بازداشت و از اردیبهشت ماه زندانی شده است.

Ad placeholder