دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) پنج‌شنبه ۱۰ آذر / یکم دسامبر علیه دو فرد و دو شرکت مستقر در لبنان به دلیل ارائه خدمات مالی به حزب‌الله و همچنین یک فرد دیگر که در تسهیل خرید تسلیحات برای این گروه مشارکت داشت، اقدام کرد.

حزب‌الله که در سال ۱۹۸۲ با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تأسیس شد از سوی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی به‌عنوان یک «سازمان تروریستی» شناخته می‌شود. حزب‌الله در لبنان به‌دلیل داشتن شبه‌نظامیان به‌شدت مسلح که چندین جنگ با اسرائیل انجام داده، قدرتمند است. این حزب پس از پیوستن به جنگ سوریه در سال ۲۰۱۲ و حمایت از بشار اسد، رهبر سوریه، قوی‌تر شد.

براساس قوانین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هرگونه معاملات مالی شهروندان آمریکایی با افراد و شرکت‌های تحریم‌شده ممنوع و دارایی‌های این اشخاص و نهادها در آمریکا مسدود می‌شود.

از جمله افرادی که تحریم شدند، عادل محمد منصور است که ریاست یک نهاد شبه‌مالی تحت مدیریت حزب‌الله را برعهده داشت. فرد دیگری به نام حسن خلیل نیز به‌دلیل فعالیت در تهیه سلاح برای حزب‌الله و شخصی به نام  ناصر حسن نصر، به‌دلیل ارائه خدمات مالی به این گروه تحریم شدند.

دو شرکتی که به دلیل ارائه خدمات مالی به حزب‌الله تحریم شدند، الخبره و «اُدیتورز» (حسابرسان) نام دارند.

ماه گذشته، ایالات متحده تحریم‌هایی علیه یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت که از حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران حمایت می‌کرد، اعمال کرد و ۶ فرد، ۱۷ شرکت و ۱۱ نفتکش را هدف قرار داد.