بنا به اطلاعات رسیده به زمانه از طریق منابع آگاه، یک شهروند اهل بوکان به نام عثمان مامه، از جمعه ۲۷ آبان، حدود یک ماه پیش ناپدید شده است.

یک منبع آگاه و نزدیک به خانواده عثمان مامه که نخواست نامش فاش شود، به زمانه گفت عثمان مامه جمعه‌شب ۲۷ آبان به همراه خانواده به عروسی یکی از اقوام رفته بود و هنگام بازگشت به خانه ناپدید شد:

«حدود ساعت ۱۲ شب با یکی از اعضای خانواده تماس گرفته و گفته بود در مسیر خانه است. گویا قرار بوده یکی از آشنایان با ماشین او را به خانه برساند، این آشنا تا می‌رود ماشین را بیاورد و او را سوار کند، می‌بیند هیچ خبری از عثمان نیست، با او تماس می‌گیرد ولی موبایل‌اش خاموش شده بود. از آن موقع به بعد کسی هیچ خبری از عثمان مامه ندارد.»

به گفته منبع آگاه زمانه خانواده عثمان مامه بارها به همه نهادهای امنیتی و قضای مانند آگاهی، اطلاعات، اطلاعات سپاه، بیمارستان‌ها، دادگستری و کلانتری‌ها مراجعه کرده‌اند، اما هیچ‌کجا نتوانسته‌اند خبری از او پیدا کنند.

حدود یک هفته بعد از مفقود شدن عثمان مامه، با خانواده او تماس می‌گیرند و اطلاع می‌دهند که بازداشت شده است:

«به خانواده گفته بودند تا زمانی که با شما تماس گرفته نشود، نمی‌توان گفت کجاست و توسط چه نهادی بازداشت شده است. وقتی خانواده همچنان به پیگیری ادامه دادند به آنها گفتند که توسط سازمان اطلاعات بازداشت شده است.»

با این وجود خانواده بعد از گذشت یک ماه همچنان نتوانسته خبری از عثمان مامه پیدا کند و طبق گفته‌های این منبع آگاه در روزهای گذشته به رغم مراجعه مجدد آنها به نهادهای مختلف، هیچ نهادی مسئولیت بازداشت او را به عهده نمی‌گیرد.

منبع آگاه زمانه می‌افزاید حتی زمانی که خانواده پیگیر وضعیت عثمان مامه و گرفتن خبری از او بودند، در مراجعه به نهادهای مختلف به آنها گفته شده که «باید منتظر خبرهای ناخوشایند» هم باشند.

عثمان مامه، فرزند حسن، متولد ۱۲ خرداد ۱۳۴۷ و ۵۴ سال دارد. او پیش‌تر نیز سابقه یک بار بازداشت توسط نهادهای امنیتی را دارد.