در بیانیه دانشجویان این دانشکده آمده که با وجود پیگیری‌های روزانه دانشجویان، این آزارهای جنسی همچنان در حال تشدید است و شامل آزار جنسی فیزیکی و کنایه‌های ناخوشایند بی‌جا می‌شود. دانشجویان تاکید کرده‌اند که مسئول حراست، به اسم تذکر و زیر سایه مدیریت بی کفایت دانشکده، هرروز روح و جان دانشجویان را با این تجربه‌ها آزار می‌دهد. دانشجویان با تاکید بر اینکه «سکوت را باید شکست»، تعدادی از روایات دانشجویان را نقل کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که «بیان کردن قدرت دارد.»

در یکی از روایت‌ها دانشجویی نوشته است: «حراست دانشکده زبان و ادبیات خارجی تهران، که یه ماهه که اومده، نه تنها به من بلکه به همکلاسیام توهین جنسی کرده و میکنه و اگه این روند پیش بره بازم میکنه، اونقدر الفاظ رکیکی روزانه مثل نقل و نبات استفاده میکنه که حتی من روم نمیشه تایپشون کنم. این رفتارا واقعا در شأن هیچ انسانی نیست، دانشجو که جای خود دارد، اونم دانشگاه تهران.»

دانشجویان دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در بیانیه خود نوشته‌اند:

«این سوءرفتار های سادیستیک و عقده گشایانه حراست و بی‌کفایتی ریاست این دانشکده در برقراری امنیت جانی و روانی و ایجاد محیطی سالم را به شدت محکوم کرده و مصمم‌تر از همیشه، در جهت برخورد با افراد خاطی و تامین امنیت خود در دانشکده به تلاش و مبارزه می پردازیم.»