براساس گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، جان نازنین کیان‌بخت، دانشجوی بازداشتی در زندان در خطر است. طبق گزارشی که سه‌شنبه ۱۳ دی/ سوم ژانویه در کانال تلگرام شوراهای صنفی منتشر شده از رسیدگی به وضعیت سلامت نازنین کیان‌بخت که دچار بیماری قلبی‌ست جلوگیری شده و مأموران دستگاه قضایی جمهوری اسلامی او را ممنوع‌الملاقات کرده‌اند. این دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه هنر تبریز در روزهای نخست بازداشت دچار حمله‌ قلبی شده بود.

برمبنای گزارش‌ها علی‌رغم پیگیری خانواده و ارجاع نامه‌ پزشکی قانونی به دادسرا همچنان رئیس شعبه بی‌توجه به وضعیت این دانشجو از تعیین قرار وثیقه امتناع می‌کند.

مأموران امنیتی نازنین کیان‌بخت را ۸ آذر در مقابل منزلش بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل کردند.

از آغاز اعتراضات گسترده‌ای که به قیام ژینا شهرت یافته است تا کنون هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

به‌ گزارش وب‌سایت خبری «هرانا» وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۸ دی‌ماه به ۵۰۸ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۹ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.