در میانه جنبش اعتراضی «زن، زندگی، آزادی»، جمعی از خانواده‌ها و گروه‌های دادخواه چهار دهه جنایات جمهوری اسلامی، گرد هم آمده و «شورای انقلابی دادخواهان ایران» را شکل دادند.

شورای انقلابی دادخواهان که خانواده‌های دادخواه اعدام‌شدگان اواخر دهه پنجاه و کشتار دهه ۶۰ تا اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ (جنبش «زن، زندگی، آزادی») را در بر می‌گیرند، با صدور بیانیه‌ای در بهمن ماه ۴۰۱ ضمن اعلام موجودیت، هدف خود را اجرای «عدالت و تحقق آزادی، دموکراسی و حقوق بشر ایران» بیان کردند.

زمانه در گفت‌وگو با سوران منصورنیا، دادخواه آبان و سخنگوی شورای انقلاب دادخواهان و آتنا دائمی، فعال حقوق بشر و از حامیان این شورا، اهمیت و لزوم تشکیل شورای انقلاب دادخواهان را به بحث گذاشته است.

سوران منصورنیا و آتنا دائمی، در این گفت‌وگو علاوه بر لزوم تشکیل شورای انقلاب دادخواهان و اهداف این شورا، درباره لزوم دادخواهی و پایبندی به حقوق بشر در شرایط انقلابی و دوران گذار نیز صحبت کردند.

◼️گفت‌وگوی زمانه با سوران منصورنیا و آتنا دائمی را ببینید و بشنوید:

شورای انقلابی دادخواهان «خواستار استقرار یک نظام قضایی مستقل از نظام سیاسی در ایران (پس از پیروزی انقلاب ایران و سرنگونی رژیم)»، جهت عدالت‌خواهی در سرزمین خود با «رعایت کلیه اصول حقوقی و قضایی دادگاه‌های بین‌المللی است.

Ad placeholder