از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در مسیر مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که شمار واقعی کسانی که در این مسیر کشته شده‌اند، مشخص نیست. به‌گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) از ژانویه تا مارس سال جاری میلادی، شمار پناهجویانی که در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند بیش از همین بازه زمانی در شش سال گذشته است. سازمان ملل متحد ۴۴۱ مورد مرگ را در سه ماهه اول سال جاری ثبت کرده است. جسدهای بسیاری هرگز پیدا نشده‌اند.

در آخرین نمونه از این تراژدی، سه‌شنبه شب ۲۲ فروردین / ۱۱ آوریل قایق پناهجویان در سواحل تونس غرق شد. دست‌کم ۲۵ تن جان باختند.

کارتون انتخابی این هفته با عنوان قبرستان مهاجران کاری است از میکاییل چیفتچی، کارتونیست ترکیه‌ای. منبع این اثر سایت CartoonMovement است.

دریای مدیترانه به صورت یک گور بزرگ دهان باز کرده و تعداد زیادی پناهجو در آن گرفتارند. یک سو نماد اتحادیه اروپا رو می‌بینیم و در سوی دیگر قایق پناهجویان که به سوی گور در حرکت است.
قبرستان مهاجران ــ اثر میکاییل چیفتچی، کارتونیست ترکیه‌ای؛ منبع: CartoonMovement

گزارش مرتبط با موضع این کارتون با عنوان «مرگ پناهجویان در دریای مدیترانه به بالاترین رقم خود از سال ۲۰۱۷ رسیده است» را برای اطلاع بیشتر بخوانید.