آرش صادقی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و سه ماه حبس محکوم شد.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش داد که این حکم توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری صادر شده است و در صورت تأیید در دادگاه تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی (تجمیع احکام)، مجازات اشد یعنی سه سال و هفت ماه حبس برای آرش صادقی قابل اجرا خواهد بود.

رامین صفرنیا، وکیل آرش صادقی درباره محکومیت دوباره این فعال مدنی گفته او به اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه رندان محکوم شده است.

آرش صادقی اوایل بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم و جلسه واخواهی او روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین سال جاری در همین شعبه برگزار شد.

آرش صادقی که پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ به دست نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتا روز شنبه یکم بهمن ماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

اواخر آذر ماه سال ۱۴۰۱ نیز آرش صادقی از زندان تهران بزرگ به دادسرای اوین و پس از یک ساعت بازجویی به بند ۴ این زندان منتقل شد. او روز سه‌شنبه ۲۹ آذر همان سال، به دلیل اجبار به پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند و پابند در زمان انتقال، از حضور در جلسه دادگاه امتناع کرد.

آرش صادقی پیش از این در ۱۸ تیر ۱۳۸۸، شهریور ۱۳۹۳ و خرداد ۱۳۹۵ بازداشت شده بود و ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از تحمل پنج سال و شش ماه حبس از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.