خبرهای رسیده از ایران حاکی از آن است که  در برخی شهرهای این کشور هواداران حسن روحانی برای شادمانی از نتایج انتخابات به خیابان آمده‌اند.

خبرگزاری مهر از شادی هوادران روحانی در برابر ستاد انتخاباتی او واقع در خیابان کریمخان تهران خبر داده و نوشته است که آنها با پخش گل و شیرینی سرود یار دبستانی من را می خوانند.

برخی کاربران شبکه‌های اینترنتی از سر دادن شعارهای “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “برادر شهیدم / گفته بودم رایتو پس می گیرم”، “یا حسین، میرحسین”، “یامهدی، شیخ مهدی” در خیابان‌های تهران خبر داده‌اند.

2


بر اساس گزارش‌های رسیده از تهران ، فضای آرامی بر این تجمع‌های پراکنده حاکم است و افرادی که به خیابان آمده‌اند با سوت و دست شادی خود را نشان می‌دهند.

با وجود حضور پلیس در کنار این تجمع‌ها، هیچ گزارشی از درگیری مخابره نشده و شعارهای “زنده باد روحانی” و “زنده باد اصلاحات” داده می‌شود.

شماری از کاربران شبکه اینترنتی اینستگرام با انتشار  عکس، از شادی خیابانی هوادران روحانی در شهرهای تبریز، زنجان، اصفهان، لاهیجان و اهواز خبر داده‌اند.

ستاد مرکزی حسن روحانی اعلام کرده که هنوز هیچ قراری برای تجمع خیابانی گذاشته نشده و در صورت برگزاری “جشن پیروزی” این مساله به صورت رسمی از سایت ستاد مرکزی حسن روحانی اعلام خواهد شد.
ستاد انتخابات کشور اعلام کرده که حسن روحانی با کسب بیش از 18 میلیون رای، به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شده است.

در همین زمینه:

شادی در خیابان‌های ایران